TUK AB

Värmländska TUK Förlag släpper sin första ljudbok!

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2013 10:18 CEST

Värmländska kunskapsföretaget TUK Förlag släpper idag sin första ljudbok ”Problemet med ambitiösa människor” för att ytterligare bredda tillgängligheten av kunskap för arbetslivet. Förlaget har sedan flera år  gett ut e-böcker och nu har turen också kommit till ljudböcker. Böckerna riktar sig till chefer och medarbetare i arbetslivet inom ämnen som ledarskap, projektledning och entreprenörskap.

”Att ge ut ljudböcker och arbeta mer med digitala kanaler är ett självklart steg i vår plan framåt. Att boken berör ett aktuellt ämne på ett annorlunda och roligt sätt fick oss att välja denna bok som vår första ljudbok ” säger TUK Förlags vd Jennie Jonsson.

Boken ”Problemet med ambitiösa människor” av värmländska författaren Peter Rönnlund visar hur verksamhetsutveckling istället blivit verksamhetsinveckling och att de flesta organisationer idag ser hur både antalet uppgifter och antalet olika typer av uppgifter vi förväntas klara av ökar. Det har blivit lätt att ställa krav på underlag från organisationen samtidigt som samhällets krav på vad en god organisation är och ska klara av ständigt lägger till nya uppgifter att redovisa. Vi lägger mer tid på att administrera den egna organisationen och oss själva, vilket ger mindre tid att leverera det vi från början förväntades göra. Hur kan det bli så här? Bakom allt detta ligger ambitiösa människor. De är problemet.Läs mer om ljudboken på http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186419358

För mer information kontakta:

Jennie Jonsson vd, TUK Förlag
jennie@tuk.se

Om TUK Förlag:
Vi är ett växande, rikstäckande kunskapsföretag med i dagsläget ca 25 böcker och bas i Värmland. Vi ger ut praktiska böcker för affärslivet som är utvecklande, användbara och resvänliga. TUK Förlag är det enda förlag i Sverige som vunnit priset Årets projektledarbok två gånger. Priset delas ut av Svenskt Projektforum. www.tuk.se

TUK Förlag - praktiskt om ledarskap