Solresor TravelCo Nordic

Värnar om miljön: Solresor driver trädplanteringsprojekt

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 09:53 CET

Trädplantering ligger Solresor varmt om hjärtat. Därför har researrangören hittills bidragit med närmare 30 000 träd i flera parker på Medelhavsöarna Malta och Sicilien. Nästa trädplanteringsprojekt är en stor rekreationspark på Malta, dit Solresor skänker ytterligare 25 000 träd.

Rekreationsparken är belägen i Marsascala och omfattar 85 000 kvadratmeter. Området erbjuder bland annat picknickplatser och vandringsleder. Maltas miljöministerium anlägger parken och kommer även att stå för underhållet. Parken är under uppförande och kommer att invigas senare i höst. Hittills är 5 000 träd av totalt 30 000 träd planterade.

Sedan 2008 har Solresor engagerat sig i trädplantering. Under namnet Eden Lifestyle Garden* har flera parker anlagts. För varje bokning som görs till ett Eden Lifestyle-hotell planterar Solresor ett träd. Fler parker på Solresors destinationer planeras och närmast på tur står en park på Madeira.

– För oss är det viktigt att värna om naturen. Genom att stödja trädplantering vill vi bidra till en bättre miljö på flera av våra destinationer, säger Pauline Berndtsson, informationschef på Solresor.

*På Eden Lifestyle-hotell ingår vissa mervärden såsom t ex direkttransfer, incheckning online, fritt WIFI och fria poolhanddukar. Samtidigt bidrar resenären till en bättre miljö eftersom Solresor planterar ett träd i Eden Lifestyle Garden för varje genomförd bokning.

Solresor grundades 1989 och är idag en av Sveriges största researrangörer. Företaget erbjuder resor över hela världen, från traditionella charterresmål runt Medelhavet till långväga destinationer som till exempel Sydafrika, Costa Rica och Tanzania. Solresor är ensamma om att arrangera charterresor från Sverige till bland annat Oman, Azorerna och Menorca. Sedan år 2004 innehar Solresor AAA – högsta kreditvärdighet. För mer information besök oss på vår hemsida.