Lemontree Enterprise Solutions AB

Västerås stad satsar vidare på e-förvaltning

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 09:01 CET

Det svenska IT-företaget Lemontree (www.lemontree.se) blir leverantör av vidareutvecklingen av e-tjänster knutna till Västerås stads ärende- och dokumenthanteringssystem. När systemet är helt utvecklat kommer medborgarna att kunna hantera en rad olika e-tjänster, såsom anmälningar och ansökningar, direkt via Västerås stads hemsida.

– Vi ser fram emot att ta nästa steg i vårt arbete där vi, med hjälp av Lemontrees integrationslösning, kommer kunna erbjuda olika handlingar på vår hemsida, säger Karin Hjärpe, kanslichef på stadsledningskontoret i Västerås.

Västerås stad arbetar sedan tidigare med ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3 från FormPipe. Med Lemontrees integrationslösning, Integration Engine for W3D3, knyts ärenden och handlingar med andra tjänster på stadens webbplats. Lenomtree kommer att ansvara för allt från integration och implementering till ärendehantering, nyutveckling, support och förvaltning på W3D3-plattformen.

– Västerås blir den tredje aktören inom offentlig sektor som väljer Integration Engine for W3D3, säger Andreas Lalangas, försäljningschef på Lemontree. Många verk och myndigheter inom offentlig sektor tittar idag på e-förvaltningslösningar och vi är mycket glada över att Västerås valt oss som samarbetspartner.

För ytterligare information, kontakta:

Karin Hjärpe, kanslichef stadsledningskontoret Västerås stad, tel: 021-391200

Andreas Lalangas, försäljningschef Lemontree, tel: 0735-130798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom Integration & BPM, Dokument- och ärendehantering, Identitets- och åtkomstkontroll och testautomation. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad. Bland Lemontrees produktpartners märks bl.a. Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge, Micro Focus, HP och EPiServer.

Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknologi. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm samt eget dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.