SKTF

Västeråsare in i SKTF-styrelsen?

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2011 11:16 CEST

SKTFs ordförande Eva Nordmark har nyligen valts till ordförande i TCO. Därför genomför SKTF en extrakongress (förbundsmöte) på tisdag den 14 juni för att välja ny ordförande och ett fyllnadsval till styrelsen.
Ett enigt valutskott i SKTF föreslår att Mikael Stillman, tandsköterska i Folktandvården Västmanland AB, går in som ordinarie ledamot i styrelsen. Mikael Stillman är idag ordförande i SKTF-klubben Folktandvården Västmanland och arbetar som tandsköterska på Adelsökliniken. Mikael är 34 år och trebarnsfar. Han bor i Skultuna.
På tisdag cirka kl 13-14 ska valen på extrakongressen vara klara.
-          För mig är det  viktigt att lyfta fram yrkesgruppen tandsköterskor. Vårt yrke förändras nu och det är bra. Här i Västmanland har vi till och med tandsköterskor som är chefer; något som varit omöjligt att tänka sig för bara tio år sedan. Vi står inte längre bara och assisterar tandläkaren med sugen utan tar mer och mer ansvar och många av oss har egna patienter. De förändrade arbetsuppgifterna kan också leda till att vi kan få rimliga löner.
-          Sådana här yrkesfrågor tycker jag att det är viktigt att SKTF jobbar mer med och om jag blir invald i styrelsen så kommer jag att se till att tandsköterskans vardagsfrågor, inte minst här i Västmanland, lyfts fram i SKTF, säger Mikael Stillman inför valet på tisdag.

För mer information, kontakta Mikael Stillman på tel 021 17 50 66.

SKTF är ett partipolitiskt oberoende fackförbund med drygt 160 000 medlemmar. Våra medlemmar är offentligt och privat anställda med anknytning till kommun, landsting eller kyrka. SKTF kan spelreglerna på arbetsmarknaden och står bakom dig när du vill ha stöd. SKTF ingår i TCO, som är Sveriges största tjänstemannaorganisation med 1,2 miljoner medlemmar.

Presschef Peter Bloch, mobil 070-255 13 37
Pressombudsman Maria Martinsson, mobil 070-655 50 48