Sport Performance Center

Västeråsare kan bli Sveriges bästa personliga tränare

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 21:55 CEST

Västeråsaren Patrick Rapp är en av de nominerade till det prestigefulla priset som Årets PT på Guldhjärtat, träningsvärldens motsvarighet till Oscarsgalan.

-Jag är extremt glad över nomineringen, säger Patrick. Jag har otrolig respekt för mina medtävlande och många av dem är mina vänner och kollegor.
Jag är också väldigt tacksam till mina klienter som har tagit sig tid att gå in och nominera mig till det här prestigefyllda priset. Det bevisar åter igen att jag har världens bästa klienter att jobba med och jag får nästan nypa mig i armen varje dag för att inse att jag faktiskt jobbar med det jag brinner för.
Jag tror att jag är nominerad för att jag visar för mina klienter att jag bryr mig om dem, att jag verkligen älskar mitt arbete och att jag är genuint tacksam för och aldrig tar mitt arbete för givet.

Galan Guldhjärtat går av stapeln på Berns den 26 november där det bland annat delas ut pris till årets PT, åtets gym och årets gruppträningsinstruktör. Till Årets PT kom det i år in 1187 nomineringar varav cirka femtio gick till nästa omgång där folk röstar på de kandidaterna de tycker lämpar sig. Den som får flest röster samt flest poäng av en jury bestående av profiler inom träningsbranschen får ta hem äran och en statyett.

Patricks nominering lyder:

En engagerad PT som brinner för träning, är driven och grym på att hitta individuella lösningar. Skräddarsyr träningen utifrån människan som han har framför sig, ser styrkor och svagheter samt peppar och boostar på ett fantastiskt sätt. Patrick besitter kunskaper om kroppen och muskelgrupper så vare sig du vill bygga på styrka eller rehabilitera en skada så ställer han upp med bra och passande övningar. Övningarna är också kombinerade så du tränar alltid flera muskelgrupper. Övningarna är också väldigt roliga och innovativa, vilket gör att varje träningspass blir spännande och roligt. Patrick ser människan, blir personlig på ett bra sätt och har en förmåga att motivera och stärka personen han har som kund. Allt från att han kommer ihåg vad som händer i kundens privatliv och bryr sig om att fråga och vill få uppföljning (utan att tränga sig på) till att skicka ett sms med texten ”bra jobbat idag, du var grym” efter ett hårt träningspass. Han är Årets PT för att han tränar stjärnor från NHL, han peppar välfärdens hjältar inom omsorgen och oavsett förutsättningar får en att tro att man klarar allt. Patrick får helt enkelt människor att uppnå och överträffa sina mål, till och med om målet är att nå Everests topp! Och ingen annan kan göra det med samma glädje, humor och inspiration.

Guldhjärtat: http://www.fitnessfestivalen.se/event/guldhjartat---megaparty

Sport Performance Center är verksamma med träningskonsultering för idrottare, motionärer, föreningar och företag bestående av personlig träning, träningsplanering, föreläsningar, fystester samt coachning.

Sport Performance Center hjälper alla, från motionärer som vill genomföra sitt första marathon till privatpersoner som vill gå ner i vikt samt elitidrottare som vill prestera bättre internationellt.

E-post: info@sportperformancecenter.com

Hemsida: www.sportperformancecenter.com