Navii

Västeråsbyrå kan bli Sveriges bästa

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2012 13:44 CEST

På torsdagen blev nomineringarna till kommunikation- och reklambranschens prestigefulla tävling ”Sveriges bästa byrå” officiella. På listan över nominerade finns Västeråsföretaget Navii.

Bakom reklamtävlingen ”Sveriges bästa byrå” står branschtidningen Resumé, som i en sammanställning listat Sveriges mest prisbelönta byråer. Och det är utifrån denna guldstänkta skara som en vinnare ska utses. Västeråsföretaget Navii (f.d. Printworks) är nominerat och kommer tävla mot till största del stora och välkända Stockholmsbyråer. Men vd Amir Kheirmand är ödmjukt inställd till prisutdelningen den 30 maj:

-          Visst känns det kul att vara nominerad i en tävling med så tjusigt namn och tung arrangör. Men samtidigt är konkurrensen i den här branschen otroligt hård och framförallt är Stockholmsbyråerna absolut hetast när det kommer till kännedom hos kreatörer och reklamköpare – de som faktiskt ska utse vinnaren. Navii är mer av en ”underdog” som kommer med dubbeldäckaren in till storstaden och mest ser tävlingen som en kul kväll med kollegor och branchfolk. Men visst vore det kul att kunna stoltsera med titeln ”Sveriges bästa byrå”…

De senaste åren har det nästintill regnat förstaplatser och nomineringar över kommunikationshuset Navii. På bara ett och ett halvt år har de vunnit pris för ”Sveriges bästa web-to-print” på Graphic Awards och ”Bästa identitet webb” i Svenska designpriset. Dessutom blev Navii utsedda till Årets Gasell i Västmanland 2011 av Dagens Industri. Men i Västerås blev det, trots två nomineringar, inget pris när Guldstänk gick av stapeln i februari.

Nu är det åter dags för Navii att ta på sig turhatten, för att denna gång tävla om att bli ”Sveriges bästa byrå”. Tävlingen kommer att avgöras med hjälp av tre parametrar: tidigare tävlingsresultat, vilken byrå ledande kreatörer helst vill arbeta på och vilken byrå som ledande reklamköpare helst skulle byta till.

Kontaktperson: Amir Kheirmand, vd Navii, +46 (0)70 662 52 63, E-post.

Navii är ett kommunikationshus bestående av ett opretentiöst gäng som bygger starka varumärken, vacker design, användbara applikationer och är samtidigt ett av Sveriges modernaste digitaltryckerier. Allt sammansatt och balanserat för att våra klienter ska knyta starkare band till sina kunder. Och att vi ska ha kul på vägen dit.

Det som puttrar ut ur fabriken är allt från strategiska marknadskoncept, crossmedia- och web-to-print-lösningar till prisbelönt webbdesign och visuella identiteter. Alltid med genomarbetade idéer & nytänkande design som grund.

Företaget grundades 2005 och har snabbt vuxit till ett etablerat företag med 19 anställda och en omsättning på cirka 25 miljoner.