Sport Performance Center

Västeråskille tog SM-silver i karate

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 22:37 CET

Kevin Aiderfors tävlade i sitt första karate-SM i helgen och tog ett silver.

Karate-SM som i år gick av stapeln i Ystad lockade deltagare från hela landet och en som gjorde debut var fjortonåriga Kevin Aiderfors. Kevin tränar i klubben Västerås Shitoryu Karateklubb och har gjort en satsning på karaten inför årets SM. Han har tagit hjälp en sin tränare på klubben, Patrick Rapp, men också fått mycket hjälp av Ahmed Al-Wandi och Garip Jensen (båda före detta landslagsmedlemmar och har ett flertal SM-medaljer var). Dessutom har han fått hjälp med styrketräning och träningsplanering av Sport Performance Center.

-  Jag har lagt ner mycket tid både på styrketräning och karateträning. Sedan har jag arbetat mycket med mitt psyke och självförtroende, säger Kevin.

Och det gav utdelning. Kevin var direktkvalad till semifinalen och dr vann han med 2-0 mot en av klassens tuffaste motståndare och en som Kevin har förlorat mot för några månaders sen med 9-0.

-  Det kändes otroligt skönt att vinna över honom. Det är ett bevis på hur mycket jag har utvecklats. Fortsätter Kevin.

Efter en jämn final fick Kevin se sig besegrad med 5-3 och resultatet blev ett silver.

-  Kevin gjorde ett bra SM men framför allt gjorde han ett riktigt bra jobb på väg dit, säger hans tränare Patrick Rapp.

Han har utvecklats enormt det senaste året och fortsätter han i den här takten kan han komma hur långt som helst.

Sport Performance Center sysslar med träningskonsulting för idrottare, motionärer, föreningar och företag bestående av personlig träning, träningsplanering, föreläsningar, fystester samt coachning.

Sport Performance Center hjälper allt från motionärer som vill genomföra sitt första marathon till privatpersoner som vill gå ner i vikt samt elitidrottare som vill prestera bättre intrenationellt.