NETCOMMUNITY

Västgötaföretag utmanar med tysk precision

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 08:00 CET

Nyligen har man investerat i ett andra system. Med dessa maskiner kan PDS nu erbjuda sina kunder starka, högupplösta funktionsprototyper med bättre ytfinish och högre detaljfinhet jämfört med andra SLS-system.

Men vad skiljer då Formigan från andra likartade maskiner? Anders Rydén, chef för EOS verksamhet i Norden och Baltikum, berättar:

- Formigan har funnits på marknaden i c:a fem år och blivit en stor försäljningsframgång för oss, framför allt i Tyskland. Faktum är att det bland våra kunder skapats ett speciellt uttryck; man talar om ”Formiga quality” och avser då den höga kvalitet på yta och detaljer man kan uppnå med Formigan.

Hemligheten bakom Formiga-maskinens kapacitet ligger.......

Läs artikeln i sin helhet på NETCOMMUNITY / CADtorget

På NETCOMMUNITY förmedlar vi affärer, medarbetare och idéer inom produktutveckling via våra portaler CADtorget, PLMforum och BIMforum, med över 55.000 registrerade medlemmar.

Vill du få nyheter inom våra områden så registrera dig för något av våra nyhetsbrev eller "Gilla" oss på www.facebook.com/NETCOMMUNITY