Östers IF

Växjö 2013 Cup spelas i helgen

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 15:03 CET

Äntligen är vi inne på året då Sverige står värd för den mest prestigefyllda turneringen för Europeisk damfotboll, UEFA Dam-EM 2013. Växjö är som bekant en av värdstäderna och med anledning av det arrangerar Östers IF tillsammans med stadens EM-organisation "Växjö 2013 Cup", 15-16 februari i Tipshallen i Växjö.

Arrangören Öster tar emot lag från andra värdstäder i seriekonkurrenten IFK Kalmar och de allsvenska lagen Linköpings FC och Jitex. Det kommer att spelas två matcher på fredagen och två matcher på lördagen. 11.00 respektive 13.00 är matchstart.

Växjö 2013 Cup är en möjlighet att i väntan på Dam-EM 2013, se bra fotboll på hög nivå.

Växjös EM-organisation är på plats under hela Växjö 2013 Cup med utmaningar och tävlingar. Ta också chansen att prata om hur din förening eller du själv kan engagera er i mästerskapet!

Dagen innan Växjö 2013 Cup börjar släpps biljetterna till UEFA Dam-EM 2013. Välkommen till Myresjöhus Arena den 14 februari kl.12.00.

Biljetterna säljs även via Ticnet.se och på Biljettcentrum på Konserthuset i Växjö.

För mer info:
Anna Sjödahl, projektledare Dam-EM 2013: 072-3536993
Marcus Sjöholm, mediaansvarig Östers IF: 0470-731212

Östers IF bildades den 20 april 1930 och är en idrottsförening i Växjö i Sverige med såväl dam- som herrfotboll på programmet. Herrlaget har fram till 2012 spelat 32 säsonger i Allsvenskan och blivit svenska mästare fyra gånger (1968, 1978, 1980 och 1981). År 2013 spelar klubben i Allsvenskan, efter en övertygande serieseger i Superettan 2012. Sedan hösten 2012 spelar laget på toppmoderna och nybyggda Myresjöhus Arena, en UEFA klass 3-kategoriserad arena med plats för 12 000 åskådare.