Kultur i Väst

Vaggvisor och tröstesånger med Tetra

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 15:42 CET

Att trösta varandra med sång är något vi människor har gjort i alla tider och i alla kulturer. De fyra sångerskorna i Tetra har samlat på sig musik från hela världen – de vaggar barn till sömns med nordisk vaggsång, de lindrar hjärtesorg med tröstesång från Libyen. I en haitisk sång hittar de kraft och styrka att fokusera på det goda i livet.

Med sång, slagverk, text och rörelse ger Tetra en värmande och berörande föreställning om de känslor och behov alla människor delar.

Vokalkvartetten Tetra bildades i Göteborg 2006. Tillsammans har medlemmarna en unik samlad erfarenhet av folkmusik från många olika traditioner.

Gruppen fick Svenska Kyrkans Kulturstipendium 2010, samma år släpptes debutskivan Hiyya.

Tetra
Ingrid Brännström
Sanna Källman
Anna Ottertun