Fältbiologerna

Vakna! Klimatet väntar inte

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 07:46 CEST

Det har gått ett helt år sen vi sist sprang runt i Almedalen och försökte väcka politikerna och ändå händer det ingenting med klimatfrågan. Alla fortsätter att sova! Nu är det dags att vakna och agera. Därför kommer vi att i år igen genomföra gatuteater och uppmana politiker och förbipasserande att vakna och agera för klimatet.

-  Hur vi 2013 kan ignorera en fråga som så tydligt handlar om vår egen och vår civilisations överlevnad är helt bisarrt säger Salomon Abresparr, ordförande i Fältbiologerna. Klimatfrågan måste bli högsta prioritet inför valet och det vill vi visa under Almedalsveckan.

Sedan klimattoppmötet i Köpenhamn 2009 har klimatfrågan somnat i samhällsdebatten. I år inleddes Almedalsveckan med att Hägglund höll ett tal som totalt ignorerade frågan. Läget är akutare än någonsin och desto längre vi väntar desto större blir klimathotet. Det är dags för politikerna att vakna och agera. Klimatet väntar inte!

Kontakt:

Sara Vikström Olsson, vice ordförande Fältbiologerna 073-423 79 50 sara.vikstrom.olsson@faltbiologerna.se

Följ vår Almedalsblogg: faltbiologernaialmedalen.blogspot.se

Fältbiologerna Ute i naturen. Inne i miljödebatten. Fältbiologerna är Sveriges största förening för natur- och miljöintresserade ungdomar.

faltbiologerna.se

facebook.com/faltbiologerna

twitter.com/faltbiologerna

Fältbiologerna

Ute i naturen. Inne i miljödebatten.