Valeo FX AB (Publ)

Valeo FX ABs medverkande i Nordic Trading Competition

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 09:46 CEST

Den 11:e oktober i år går Nordic Trading Competition (NTC) av stapeln i Köpenhamn med 65 deltagare i 28 olika lag som tävlar i valutahandel med målet att få så hög avkastning på ett förutbestämt belopp som möjligt.

Då NTC omfattar många tävlande från bl.a. Europa, USA och Asien måste lagen kvala in för att få delta. Våra medarbetare Carl Ericstam och Alexander Maxén har i sin tidigare utbildning hos GCMS (Global Capital Market Solutions), som är en stor aktör inom utbildning inom trading och valutahandel, påvisat eminenta färdigheter inom valutahandel varefter de fått förfrågan att delta.

Vinnarlaget i denna tävling kommer ha en bevisat mycket framgångsrik och förfinad spetskompetens inom valutahandel, varefter VFX bestämt sig för att sponsra vinnarna av NTC med en arbetsintervju hos oss.

Vi önskar våra medarbetare Alexander och Carl all lycka i tävlingen samtidigt som vi tackar GCMS och Copenhagen Business School för att VFX får sponsra vinnaren i NTC med möjligheten till en anställning hos oss.

Valeo FX AB (Publ) är ett helsvenskt finansiellt institut, registrerat hos Finansinspektionen. VFX erbjuder sina kunder ett komplement eller alternativ till traditionella investeringsformer som tex. aktier & fonder och förvaltar idag framgångsrikt kapital  på både valutamarknaden samt inom factoring.Enligt våra kunder är syftet med en investering hos oss att uppnå avkastning på kapital, diversifiera sin befintliga portfölj eller att dom helt enkelt tröttnat på turbulensen på aktiemarknaden.