Ladbrokes

Valet klart till 91%

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 06:29 CEST

Spelarna anser att valet är klart, i varje fall om man ser till vem som får flest röster. Alliansen spelas nu till 1,05 (91%) mot 8,00 för de Rödgröna som därmed ger tillbaka 800 kronor på en satsad hundralapp.

Parlamentariskt kaos väntar sannolikt på måndag då oddset på att allianspartierna inte får egen majoritet är så lågt som 1,30. Oddset för nyval under 2011 är 2,75 gånger pengarna.

Ladbrokes erbjuder liveodds (spel i realtid) under hela valdagen med start 8.00 och bommar igen butiken en timma innan vallokalerna stänger, 19.00. Vadslagningsbyrån bör därmed kunna ge en antydan om utfallet tidigare än traditionella vallokalsundersökningar. Resultaten av livebettingen publiceras på Ladbrokes.com och Ladbrokes blogg, blogg.ladbrokes.se under hela söndagen.

Bland utbudet som kan spelas på i realtid finns vilket parti som blir det största, om alliansen får egen majoritet och procentsats på samtliga partier. Naturligtvis erbjuds även spel på vem som vinner valet.

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

Joakim Rönngren, Ladbrokes PR-chef i Norden, joakim.ronngren@ladbrokes.se, +46 733 32 34 67

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com