j&l Sverige AB

Abonnera på facklig service i modern tappning

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2008 10:00 CEST

jobb&liv firar snart 1 års-jubileum och det gör man med utveckla sin verksamhet ytterligare. Det nya abonnemangskonceptet står för valfrihet, flexibilitet och individuell behovsanpassning - ut i fingerspetsarna.

Det nya abonnemangskonceptet har utgångspunkt i den enskilda individens behov. Abonnenten väljer själv om den ska vara guld, silver, brons eller gratis-abonnent och vad de inbetalda pengarna ska användas till. Eftersom det är ett behovsstyrt koncept där ingen placeras i en förutbestämd box så fungerar de olika abonnemangen lika bra för i princip alla yrkesgrupper.

Företagets VD Cristian Sjövind säger att han tror att detta är framtidens modell i Sverige och kanske även i andra länder. Tiderna då stora, pompösa, centrala organ bestämde den lilla individens behov är förbi, i alla fall i västvärlden. I den moderna tid vi lever i nu så blir individens behov allt viktigare. Denna utveckling är inget som vi kan blunda för utan som vi måste förhålla oss till, inte minst jobb&liv och andra som erbjuder fackliga tjänster. Vi gör det genom att testa nya metoder och nya koncept och andra gör det genom att titta bakåt, vara sentimentala och köra på som vanligt. Det säger sig själv vilken modell som kommer att vara den överlevande avslutar Sjövind.

För vidare information om jobb&liv gå in på jobb-liv.se och för intervjuförfrågningar och liknande kontakta Cristian Sjövind på e-post: cristian@jobb-liv.se, telefon: 0707-461515.