Atrium Fastigheter AB

Valmöjligheter för den modemedvetne

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2003 10:23 CEST

När affärshuset Kvasten nyinvigs i oktober öppnas klädbutikerna Jack & Jones och Only. Butikerna kommer att erbjuda Kalmarborna ett tydligt säsongsbetonat utbud av tjej- och killkläder. Jack & Jones sortiment riktar sig till killar medan Only som är en nyetablering i Kalmar riktar sig till tjejer. Båda butikerna har en målgrupp på 20-35 år.

- Vi har valt att satsa på Kalmar då det är en bra köpstad och Kvasten erbjuder bästa tänkbara affärsläge, säger Johan Ölander, VD vid Bestseller Sverige AB som står bakom de båda butikerna.

De nya butikerna omfattar 173 kvm säljyta för Jack & Jones och 137 kvm för Only och finns båda på plan två.

- Det handlar om två relativt små butiker vilket medför att vi kan satsa på en hög service- och upplevelsegrad. Dessutom känns det kul att Only etablerar sig då det blir en helt ny butik för Kalmar, avslutar Johan.

Ombyggnationen i full gång
I november 2002 stod det klart att byggföretaget PEAB fick uppdraget att genomföra ombyggnationen av Kvasten och arbetet påbörjades omgående. Nyinvigningen är planerad till oktober 2003 men butikerna kommer att flytta in kontinuerligt under året. Affärshuset kommer efter nyinvigningen att omfatta ca 16 butiker. Den totala ytan som berörs är 10 260 kvm och total uthyrbar yta efter ombyggnationen är 7 468 kvm.

För mer information, kontakta:

Johan Ölander, VD, Bestseller Sverige AB
Tel: 0520-47 42 24, Mobil: 0702-22 01 47
e-post: johan.olander@bestseller.com

Örjan Södergren, Projektchef, Atrium Fastigheter AB (Ombyggnationsfrågor)
Mobil: 070-636 34 66 e-post:orjan.sodergren@atriumfastigheter.se

Maria Eile, Centrumförvaltare, Atrium Fastigheter AB (Centrumlednings- och Marknadsfrågor) Mobil: 070-341 54 31, e-post: maria.eile@atriumfastigheter.se