PolyBiz

ValueMaker startar i Sverige.

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 11:57 CET

ValueMaker har utvecklat det internetbaserade verktyget ValuePerform för analys av företags strategi- och affärspotential och är i gång med att rekrytera internationella partner.

”Det har varit naturligt att sätta ett speciellt fokus på Norden som är vår naturliga närmarknad. Här kom Finland först och nu Sverige. I och med etableringen av PolyBiz  som ValuePerform distributör har vi fått ett bra fotfäste för fortsatt expansion i Sverige”, säger Steen Alexander, direktör på ValueMaker.

”Vi är nu i slutskedet av anmälningsperioden till den första certifieringsdagen som kommer att äga rum i januari 2011. Det är en grupp med management konsulter med inriktning mot strategi- och verksamhetsutveckling. De första beställningarna på företagsanalyser har också kommit in – Med tanke på den korta tid som vi har varit på marknaden så är det mycket tillfredsställande att konstatera det positiva intresse som vi har fått från både svenska managementkonsulter och ett antal svenska företag”, avslutar Steen Alexander.

Idén till ValuePerform fick grundaren av ValueMaker, Jens Böhme, under tiden han arbetade som konsult i Bryssel.  Han saknade ett verktyg som på samma sätt som man gör en personlighetsprofil, skulle kunna göra en profil av en verksamhet utan att investera lång tid i konsultarbete.  Med hjälp från professor Per Nikolaj Bukh, Aalborg Universitet, designade och utvecklade Jens Böhme ValuePerform som nu utgör basen i ValueMaker.

”ValuePerform är ett verktyg, som gör det möjligt att på mycket kort tid få en röntgenbild av en verksamhets aktuella situation – Med en ValuePerform analys kan management konsulten på extremt kort tid presentera konkreta resultat för klienten. Verksamhetens strategiska inriktning och de omedelbara affärspotentialerna kommer tydligt fram – och det är precis vad som tilltalar både konsulter och kundföretag”, säger Thomas Lundell, Managing Partner hos PolyBiz.

ValuePerform producerar med hjälp av ett internetbaserat frågeformulär ett set diagram som visar verksamhetens styrkor, problemområden och omedelbara potential för resultatförbättring på 15 centrala ledningsområden. Med utgångspunkt i denna analys kan ValuePerform konsulten hjälpa klienten med att fokusera på exakt de områden som är avgörande för att nå succé med verksamhetens strategi.

För ytterligare information:

Steen Alexander

sax@valuemaker.eu

www.valuemaker.eu

Thomas Lundell

thomas.lundell@polybiz.se

+46 708 664 558

www.polybiz.se

Om ValueMaker

ValueMaker är ett danskt it-företag som sedan starten 2007 har udvecklat och marknadsfört analys- och säljeffektiviseringsverktygen ValuePerform och ValueDiscover:

ValuePerform® är världens första online, generiska 360° strategianalys - en parallell till en personlighetstest - endast för företag. ValuePerform hjälper företag och deras konsulter med att genomföra effektiva och givande strategiworkshops.

Den strategiska insikten i en kundverksamhet, är både nödvändig och värdefull för säljorganisationer som säljer lösningar som exempelvis IT-system, rådgivning och andra outsourcade produkter/tjänster. ValueDiscover®  ger insikt och hjälper till att synliggöra lösningens värde för kunderna.

Om PolyBiz

PolyBiz är ett management- och konsultföretag som fokuserar på att hjälpa små och medelstora företag inom framförallt industri, teknik/IT, produktägande bolag och handelsföretag till en förbättrad lönsamhet. Dessutom är PolyBiz Value Added Distributor för ValuePerform i Sverige med fokus på att skapa ett aktivt nätverk av professionella managementkonsulter som använder ValuePerform i sin verksamhet.