Debaser

VAN SHE (AU) TILL DEBASER MALMÖ 27/9

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2012 12:19 CEST

Sydney-kvartetten Van She är tillbaka med sitt andra album, Idea Of Happiness, som tagits emot med hyllningar världen om. Kända för somriga feel good-låtar som singlarna Jamaica och albumets titelspår Idea Of Happiness, är det äntligen dags för bandet att sprida lite poprytmer i Sverige igen. 27 september uppträder kvartetten på Debaser i Malmö.

Van She bildades redan 2002 och släppte 2008 debutalbumet V via det australiensiska electro-pop bolaget Modular Recordings. Albumet nådde stora framgångar i hemlandet med en placering på topp 10 på albumlistan. Det tog inte lång tid för resten av världen att ta sig an musiken med rötter i 80-talets new wave och poppiga synthslingor som rör sig på samma electro-dansgolv som Hot Chip och landsmännen Cut Copy.

Idea Of Happiness spelade bandet själva in i studio i Sydney men skickades sedan till Tony Hoffer i Los Angeles för att sätta den slutgiltiga prägeln på ljudbilden. Hoffer har tidigare mixat bland andra Beck, Phoenix och M83 vilket är en bra referensram för skivan. Det är perfekt electro-synth-pop, mjuk men ändå kraftfull, blandat med de Van She-typiska somriga rymterna, den glattiga syntbasen och med en midsommarnattsdröms-atmosfär.

Mer info: http://www.debaser.se/kalender/9441/

DEBASER är med sina ställen Debaser Slussen, Debaser Medis, Debaser Malmö och Debaser Humlegården Sveriges största klubbscen för i första hand pop och rock med en sammanlagd kapacitet på 1850 gäster under veckans flesta dagar. Sedan starten 2002 har runt 4-5000 artister som Bob Dylan, The Strokes, Eldkvarn, bob hund, Arcade Fire, The Hellacopters, Pete Doherty, Bright Eyes, Mando Diao, The Hives, Ryan Adams och en rad internationella DJs förgyllt våra dagar.

För mer info besök: www.debaser.se
Presskontakt: burt@debaser.se
Bilder: http://www.flickr.com/photos/debaser/