Ladbrokes

Vancouver-OS blir ett svenskt Turin 2006

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 08:50 CET

Det är OS i Vancouver och vi undrar om succén från OS i Turin 2006, både för Sverige och spelindustrin, ska upprepas återigen. Turin blev det första vinter OS som verkligen väckte intresset i spelindustrin, detta mycket för att det första gången då kunde erbjudas förmånliga spel till bra priser online. I Turin tog Sverige 7 guld att Sverige tar fler än 4 guld 2010 ger favoritoddset 1,44.

De OS hopp Sverige lutar sig på är bland annat Helena Jonsson i skidskytte som är favorit i både 15 km individuellt till odds 2,75 och i mass-start 12,5 km till 3,25 gånger pengarna. Vi har även en stor favorit i Tärendötjejen Charlotte Kalla, som har haft ytterligare en mycket bra säsong. Favoritoddset har hon i 10 km fristil till 2,75 gånger pengarna. Även på herrarna har vi en längdfavorit i Emil Jönsson som vinner individuell sprint till dubbla pengarna.

Bland lagsporterna så ger Svensk seger i hockey 5,50, i curling damer 6,50 och i herrar 13 gånger pengarna.

”Både Charlotte Kalla och Helena Jonsson har visat sig mycket starka den här säsongen och vi tror att de har väldigt goda chanser att ta med sig OS guld från Vancouver. Under OS i Turin 2006 visade spelarna ett enormt intresse och vi hoppas att det återupprepas i år. Det vi har sett så här inför säsongen så har det inte varit sämre i alla fall. Vi kommer lägga resurser på att göra det ett så bra event som möjligt genom att ha livebetting under varje tävling och uppdatera oddsen varje dag efter avslutad tävling”, säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Ett urval av odds till vinter - OS:

Vinnare:

Helena Jonsson i skidskytte 15 km individuellt 2,75

Helena Jonsson massstart 12,5 km skidskytte 3,25

Charlotte Kalla i längd 10km fristil 2,75

Damerna i längd stafett 2,80

Emil Jönsson i längd individuell sprint 2,00

Herrarna i hockey 5,50

Damerna i Curling 6,50

Herrarna i Curling 13,00

För mer information:

Alla odds: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/OS---Vinter-c210000115

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.