Adimo InMobile

Var finns affären? Mobil strategi, mobil kommunikation, mobila hemsidor och appar.

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 12:49 CET

Många prarat om  mobilwebb, appar och allt man kan göra via mobilen, men var finns affären? Vad finns att vinna på att vara mobil på ett affärsmässigt sätt och vad förlorar man om man inte är mobil? Det finns få som tvivlar på att de måste "ut i" mobilen. Adimo InMobile delar med sig av sin långa erfarenhet och samlade kunskap. Affären står i solklart fokus när Adimo InMobile berättar hur man gör!

Det duggar tätt mellan konferenserna om mobilt just nu. Mobil e-handel, marknadsföring, positionering, sök, QR-koder mm. Frågan är hur företagen ska bli klokare när det pratas så lite affär och så mycket tekniska möjligheter? Om vi istället vänder på det och säger, all teknik som behövs finns redan, vi berättar hur ni ska göra för att ni ska kunna räkna hem er investering och stärka era affärer.

Vi pratar på konferenser, för företag, håller kurser och workshops. Nedan ser ni ett exempel på ett föredrag som ni kan få på er konferens eller internt på ert företag. Mer finns att läsa på vår webb.

Vill du ha mer information, kontakta oss.
Anna Caracolias
anna.caracolias@adimo.com

Ta ut dina affärer i mobilen
Över hälften av svenskarna mellan 15 och 39 år surfar regelbundet via mobilen. Det görs ca 4,5 miljoner mobilsökningar per dag på Google i Sverige. 86% av smartphone-användarna surfar medan de ser på TV. Siffrorna talar sitt tydliga språk och det är inte längre en fråga OM de mobila kunderna finns. Nu gäller det att förutse vad de mobila användarna, kunderna,  efterfrågar när de besöker ditt företag via mobilen. Affärspotentialen är enorm för företag och organisationer.

Lite likt situationen när  ”sociala media fenomenet”  slog ner som en bomb står många företag inför utmaningen att bli mobila. Hur tar man fram en vettig strategi, och vem på bolaget äger strategifrågan? Hur upphandlar man tjänster och produkter på en marknad där reklambyråer, teknikbolag, webbbyråer m fl hävdar att de är experter? Ska man välja en app, en mobilanpassad webb, eller kanske båda två? Hur ser affärsmodellerna ut i den mobila världen? Är det verkligen så svårt med betalningar i mobilen?

Och kanske den viktigaste frågan av all: hur blir det en bra affär för just mitt bolag?

Anna Caracolias går igenom grundläggade ”mobilkunskap” och berättar om trender och avlivar myter. Konkret kunskap och erfarenheter presenteras, tillsammans med rad exempel på vad som lyckats och vad som varit mindre lyckat  Framför allt blir det prat om hur man går tillväga för att lyckas med sin affär, att det inte alls behöver vara svårt. Hon uppmanar publiken att ställa frågor för att få till ett bra samtal som hjälper företagen framåt.

Anna Caracolias är CEO för Adimo. Hon är en mycket efterfrågad talare, bara under hösten 2011 genomfört ett 25-tal föreläsningar inom ramen för den uppmärksammade ”Mobilskolan”. Hösten 2011 var hon en av tre finalister till SAAB Technologies utmärkelse ”Årets Teknikkvinna”. Kort därefter var hon med i Ekonomiekot Lördag i P1. Hon talar på konferenser, har skrivit krönikor och deltat i ”mobildebatten”.

Adimo är en av pionjärerna i den svenska mobilbranschen. De har byggt mobila tillämpningar för allt från SAS (en av de första tillämpingarna i Sverige 2005), Ericsson, Gotland Runt till Live it, Rörtema i Nyköping, Bird & Bird-konferens, Novartis och ett antal olika events och kampanjer.  Adimo hjälper även kunderna med strategi och affärsutveckling.

Några kommentarer om Adimos kurser och föreläsaren:
Joakim Jardenberg, ”Internetvisionär”
Sagt inför en konferens hos Marknadsföreningen i Helsingsborgsregionen:
”Anna är bäst i Sverige på mobil-stuff, på riktigt. Inget fluff, inga buzzwords, inget tjafs, inget klydd. Bara gör.”

Martina Wattin,Communications Manager, Atlas Copco
"Anna Caracolias var väl förberedd och hade förmågan att prata på ett engagerande och avslappnat sätt kring mobilt . Hon vävde på ett vettigt sätt ihop allmän information kring nuläge och trender med mer konkreta exempel relaterade till vår business. Hon redde vidare ut begreppen kring "appar" och mobilwebb och gav även lite tankar kring mobila strategier. Inspirerande presentation som gav fördjupad insikt i den mobila världen och samtidigt väckte både nyfikenhet och viljan att agera."

Johan Dahl, ordförande i Marknadsföreningen i Gävleborg, MIX
”Tack Anna för en intressant och givande föreläsning. Vad skönt med någon som talar på ett enkelt språk om komplexa frågor, det gör att alla kan få med sig något värdefullt oavsett hur insatta eller erfarna i den mobila världen de är. Att ämnet dessutom är högaktuellt och förändringstakten hög  gör ju det hela ännu mer intressant.”

Adimo InMobile, erbjuder utöver föreläsningar och workshops, en webb-baserad tjänst för att snabbt, enkelt och billigt bygga mobilwebb - ett alternativ till appar. Inget program att ladda ner, inga tekniska kunskaper krävs. Du kan testa gratis genom att skapa ett konto direkt på vår webb. Vi hjälper bolag att ta fram affärsmässiga mobila strategier.

Webb:  http://inmobile.se  I mobilen: http://m.inmobile.se