Stiftelsen för Respekt

Var finns Vardagens Hjältar?

Pressmeddelande  •  2004-02-04 22:47 CET

För sjätte året i rad genomför Stiftelsen för Respekt, tillsammans med Grand Hôtel Holdings, tävlingen ”Vardagens Hjältar”. Stipendier delas ut till några av alla de människor som arbetar för ungdomar mot våld, droger och rasism.

Med tävlingen och galan för Vardagens Hjältar uppmärksammas samhällets riktiga eldsjälar, de personer och organisationer som med knappa medel men med stort hjärta och engagemang gör en ovärderlig insats för samhället.

Alla som vill kan nominera en hjälte i vardagen, enskilda personer eller organisationer. Det finns åtta olika klasser och fyra nomineras i vardera. Stor prisutdelning sker för sjätte året i rad på Grand Hôtel Stockholm i maj 2004.

- Vi bjuder in till en gemensam galamiddag med politiker, representanter från näringslivet och med uppträdanden av kända svenska artister. Vi vill på detta sätt sammanföra dessa eldsjälar med både politiker som näringsliv, säger Fredrik Möller, Marknadschef för Stiftelsen för Respekt.

En bred reklamkampanj pågår för fullt för att få så många och relevanta nomineringar som möjligt innan den 20 mars. Tre av förra årets vinnare i ”Vardagens Hjältar” porträtteras i kampanjen. Nominering sker på www.respekt.org.

De olika kategorierna i tävlingen är:
Förebildspriset, Hederspriset, Initiativpriset, Nattvandrarpriset, Skolledarpriset, Skolpriset, Yrkeskårspriset och Andrahjältarpriset.

Mer information om förra årets vinnare, bilder och kategorier m m finns på www.respekt.org (press).

För ytterligare information kontakta gärna:
Fredrik Möller, Marknadschef telefon 08-612 35 00, 070-950 11 01
Ulrika Nåsby, VD telefon 08-612 35 00, 070-775 83 32

Stiftelsen för Respekt, som grundades 1995, vill inspirera, motivera och engagera unga som gamla till initiativ och handling mot det psykiska såväl som det fysiska våldet. Stiftelsen för Respekt är en politiskt och religiöst fristående organisation med säte i Stockholm. Organisationen stöttas av såväl näringsliv som privatpersoner. Vi samarbetar både rikstäckande och lokalt med skolan, polisen samt andra organisationer och myndigheter som arbetar med samhällsfrågor. Stiftelsens filosofi grundar sig i tanken att man genom utbildning och information samt motivation till konkret handling, kan skapa en förändring. Stiftelsen samarbetar idag med exempelvis If, Vasakronan, Grand Hôtel Holdings och Karamellkungen.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom