Ladbrokes

Var hamnar Ljungberg?

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 14:30 CEST

Fredrik Ljungberg är nu klubblös men håller sig fortsatt i trim och när transferfönstret öppnar i januari kan det bli en ny klubb. Flera engelska och europeiska klubbar har visat intresse, men även nya ligor som Qatar, Kuwait och Arabemiraten har kommit in i hetluften. Våra oddssättare tror trots lockande värme i de mer sydliga länderna att Ljungberg kommer att stanna i England till odds 3,00. Att han hamnar i någon av ligorna i Kuwait, Qatar eller Förenade Arabemiraten ger 7 gånger pengarna respektive.

"Ljungberg har haft en mycket lovande karriär men vi tror inte att den är över ännu. Även om han har uttryckt önskan om varmare breddgrader så tror vi ändå att han kommer att håller sig kvar i England". Säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes.

Aktuella odds:

I vilket land kommer Fredrik Ljungberg spela hans första ligamatch denna säsong (Innan 1:a juni 2009)?

England 3,00

Kuwait 7,00

Qatar 7,00

Förenade Arabemiraten 7,00

Saudiarabien 9,00

Sverige 9,00

Scotland 11,00

Danmark 13,00

Norge 21,00

Oddsinformation:

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes har dryga 2,5 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.