Marknad Varberg AB

VARBERG PÅ TUR 2012

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 18:38 CET

I år fokuserar vi på att förklara vad vi menar med "En kur för dig".

Allt som får dig att må bra är en kur – det kan vara

• Massage – vid en av våra härliga anläggningar
• En promenad längs strandpromenaden i novemberregn
• En surftur i när det blåser 15 sekundmeter i december
• Att ha fem minuters cykelväg till jobbet.
• Veta att mina barn trivs på dagis
• Att kolla ett av Sveriges bästa innebandylag – Warberg IC
• Ha ett kul jobb …
• …på ett företag där man trivs
• … vad är en kur för dig?

Varberg har monter F02:60

Du hittar oss i en ljus och fräsch monter med vackra foton från Varberg. Där berättar vi om allt som vår fina kommun har att erbjuda. Vi har med oss ett rykande färskt `Magasin Varberg´ som berättar och ger en känsla av hur det är att semestra, bo, arbeta och leva i Varberg. Givetvis finns det även smakprov på vad Varberg har att erbjuda. Montern samordnas och projektleds av Marknad Varberg.

Detta händer i montern.

• Societén bjuder på smakprov av sommarens meny och berättar om allt nöje i sommar
• Comwell Varbergs Kurort bjuder på fiskmassage och mat från sin prisbelönta restaurang Salt & Vatten
• Stinas – hemlagat vid havet serverar sina hemlagade smarriga köttbullar
• Fästningens Vandrarhem berättar om "fängslande" upplevelser från boendet i gamla fängelset på Varbergs Fästning
• Varbergs Stadshotell & Asia Spa berättar om deras nya, unika boutiqerum med snurrbara sängar, badkar mitt i sovrummet, leopardtapeter från Ralph Lauren mm
• Fahlén Surf visar brädor och sommarens kursutbud för barn och vuxna. Klart du ska gå en surfkurs i surfstaden Varberg.

Marknad Varberg är ett näringslivsutvecklingsbolag som marknadsför varberg som en attraktiv ort för företag, besökare och boende. Vårt fokus ligger på att utveckla näringslivet med alla de delar som behövs för att göra Varberg till en komplett och attraktiv kommun. Vi har kommunens uppdrag att arbeta med näringslivsutveckling. Två områden som vi har specialinriktning på är besöksnäringen och den konsumentinriktade handeln. Vi driver bl.a. Turistinformationen och bistår även butikerna med service.
Vi arbetar för att hela Varbergs näringsliv ska leva 365 dagar om året. Allt hänger ihop, anser vi.