Varför gå och rösta den 13 juni ? - socialdemokratiska argument på 13 språk

Anna A Forsberg
Presschef

Alexandra Sannestedt

Pressjour (kvällar och helger)

Varför gå och rösta den 13 juni ?
- socialdemokratiska argument på 13 språk

Varför ska man rösta i valet till Europaparlamentet den 13 juni? Varför är det en bra idé att lägga sin röst på socialdemokraterna? Socialdemokrater för nu fram sina bästa argument på flera olika språk.

Nu finns webbappeller på 13 olika språk på socialdemokraternas hemsida www.socialdemokraterna.se. Fler språk publiceras de närmaste dagarna. Dessutom erbjuder socialdemokraterna valmaterial på flera språk i pdf-format som finns att ladda ner från socialdemokraternas hemsida.

- Det är glädjande att intresset för valet ökar. Men jag har fortfarande en stark oro för ett lågt valdeltagande. Som parti har vi ett ansvar i att föra ut vårt budskap till allmänheten. Därför är det jättekul att vi nu kan erbjuda information om våra visioner och prioriteringar inför Europavalet på tretton olika språk, säger partisekreterare Lars Stjernkvist.

En av de som framför en appell är den socialdemokratiska riksdagsledamoten Mariam Osman Sherifay.
- Besluten i Europaparlamentet påverkar din vardag - och min också! Vi socialdemokrater säger nej till konkurrens med låga löner, ja till fler och trygga arbeten. Det räcker inte att klaga på EU - vi socialdemokrater vill göra något åt det som är fel. Gå och rösta den 13 juni, säger Mariam Osman Sherifay.

Se webbappellerna och annat valmaterial på många språk på www.socialdemokraterna.se