Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN

Varför klarar sig vissa? - Samtal om Anhörigsverige

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2016 09:00 CET

I anslutning till föreställningen "April i Anhörigsverige" är CAN medarrangör till en samtalsserie. Missbruk går i arv och det gör även anhörigsorgen. Detta är ett samtal om att leva som vuxen med erfarenhet av att växa upp eller ha levt som anhörig till en beroende.

Tid: Torsdagen den 25 februari kl 20.45-21:45
Plats: Lilla Scenen, Kulturhuset Stadsteatern, Stockholm

Medverkande: Åsa Linderborg (kulturskribent och författare till bl.a. Mig äger ingen), Sanna Lundell (journalist, programledare och föreläsare), Unda Lönnqvist (projektledare Anhörigskolan), Michaela Sjögren Cronstedt (styrelseordförande Musketörerna) och Alexander Salzberger (skådespelare, nu aktuell med den självbiografiska föreställningen Kicktorsken). Samtalsledare: Anna Raninen (CAN)

Ingen föranmälan krävs. Kostnadsfritt. Välkommen!

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att följa konsumtionsutvecklingen och sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor och Monitormätningarna. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se, www.drugsmart.com och www.espad.org.