Svensk Israel-Information

Varför låter inte Israel nejlikor exporteras från Gaza?

Pressmeddelande   •   Jul 24, 2012 16:58 CEST

Minns ni Victoria Strand med nejlika i hand på SVT som beklagade  att Gaza-borna inte får exportera nejlikor?

Att det inte varit någon export av blommor från Gaza efter slutet av maj, beror på att säsongen är över. Vilket står i nedanstående rapport från maj.  Se dessa länkar, som rapporterar om import och export från Gaza under april och slutet av maj. Den organisation som länkarna härrör ifrån är den israeliska myndighet som bl.a. koordinerar verksamhet mellan IDF, Palestinska Myndigheten, internationella organisationer och diplomater, COGAT. Där går att kontrollera såväl export som export vecka för vecka under senaste åren.

Sip_Storage/FILES/9/3139.pdf

http://www.cogat.idf.il/Sip_Storage/FILES/9/3139.pdf www.cogat.idf.il

Svensk Israel-Information är en ideell förening vars syfte är att bidra till en mer balanserad bild av Israel i Sverige. Vi erbjuder ärlig och saklig information och håller en öppen dialog med media och politiker. Svensk Israel-Information är inte bundet till något politiskt parti i Israel eller i Sverige. Vi arbetar genom att delta i mediasammanhang som tidningar och TV, håller föredrag, ger ut ett nyhetsbrev varje vecka och anordnar seminarier och konferenser om Israel och Mellanöstern.