inthebox.se

Varför vi just nu älskar matlådan

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2017 03:19 CET

Ett sparprojekt som blir ännu trevligare om du satsar på en snygg låda!

Årets första månad är förbi och många börjar lätta på sina nyårslöften. Med matlådan är det lätt att hålla några av dem! Spara pengar, ät hälsosammare och minska samtidigt på matsvinnet! Det kan inte bli lättare att hålla nyårslöftet!

Är du redo för matlådelunch? Här är 5 tips på hur du laddar lådan!

• Planera i förväg: Laga en extra portion middagsmat och lägg undan den direkt i matlådan.
  • Tänk färgglatt: En typisk bento innehåller åtminstone 5 olika färger, så glöm inte att fylla lådan med både frukt och grönsaker.
  • Packa smart: Packa maten i små behållare för att få kontroll på portionsstorlek. Använd silikonformar eller salladsblad för att hålla maten separerad. Annars är cocktailtomater och broccolibuketter dina bästa vänner i dessa sammanhang. De är både snygga och nyttiga och passar perfekt till att fylla ut hålen i matlådan så maten inte åker omkring.
  • Välj rätt matlåda: Matlådor finns i olika storlekar och stilar för alla åldrar.
  • Håll maten kall: Se till att maten har svalnat till rumstemperatur innan du sätter på locket och ställer in i kylskåpet.

Inthebox.se är inspirerad av den japanska bento box trenden som uppmuntrar till att äta sunt och få kontroll på matportionerna. Hos oss kan du hitta matlådor perfekta för arbetet, skolan, picknicken eller resan. Oavsett tycke och smak har vi något för alla åldrar och personligheter.

Inthebox.se drivs av Handelsbolaget Zåba.

Är du ute efter pressbilder, gå då gärna in på inthebox.se/pressbilder och klicka dig vidare till våra högupplösta pressbilder.

För vidare information och frågor kontakta;

kontakt@inthebox.se