E-butik i Norden AB

Varmt mottagande för ny tidning om E-handel

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 12:08 CET

Det första numret av Nätsmart har väckt många positiva reaktioner. Såväl kunder som E-handlare har hört av sig med uppskattande kommentarer om tidningen och dess innehåll.

För två veckor sedan kom det första numret av Nätsmart, en tidning om e-handel. Tidningen ges ut av E-butik och tar upp frågor som handlare på nätet kommer i kontakt med i sin vardag. I det första numret kunde vi bland annat läsa om hur man formulerar informationstexterna om varje artikel på ett säljande sätt. Vi fick också får följa en E-handlare i hans vardag.

Nätsmart visade sig vara en välkommen satsning och såväl kunder som E-handlare har hört av sig med uppskattande ord om tidningen. Här är några kommentarer från e-handelsforumet på sidan ehandel.se:

-"Gillade tidningen skarpt, bra initiativ och mkt läsvärd... Mer sånt!"

- "Det ser ut att vara en bra & intressant tidning. Funderar på att byta till e-butik när deras nästa generation av e-butik kommer."

- "Mest av allt gillade jag Krister Maxes artikel om hur man skriver säljande produkttexter. Den känns trovärdig, den slår direkt på det dåliga samvetets strängar över saker man borde göra..."

Nätsmart är tänkt, dels som en service till de egna kunderna, dels som ett sätt att nå nya kunder och kanske locka fler butiker att slå sig på E-handel. Tidningen trycks i magasinformat och ska komma ut med fyra nummer per år. Redan nästa nummer ska

Nätsmart vara störst på marknaden med en upplaga på 11 000 exemplar. Den går också att ladda ner gratis på www.natsmart.se.

För med information, kontakta:
Tim Svensson, vd E-butik i Norden AB, 08-410 097 50, tim.svensson@e-butik.se. Bilder finns på sidan www.e-butik.se/press

E-butik i Norden AB är Sveriges största leverantör av E-butiker och över 1400 företag använder plattformen E-butik.se för sin Internethandel. Företaget startades -98 av bröderna Tim och Tom Svensson och har idag sjutton anställda. Mer information finns på www.e-butik.se.