Milou Communication AB

Varumärket Blekinge skall fyllas av Milou

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2018 15:40 CET

Milou har av Region Blekinge blivit utvald att skapa varumärkesstrategi och -hierarki samt marknadsplan för Blekinge som region – för både besökare, inflyttare och företagare. Med målet att paketera och kommunicera regionen på ett ännu mer attraktivt sätt – helt enkelt ge varumärket Blekinge en massa kraft och skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt.

”Att få förtroendet att skapa tydlig, smart och effektfull kommunikation som bidrar till en mer attraktiv region att flytta till, bo, arbeta, studera och leva i är ett lika delar utmanande som hedrande uppdrag” säger Patrik Jonsson, strateg och styrelseordförande på Milou. ”Vi är oerhört ödmjuka inför uppgiften men vet också att vi har alla förutsättningar att lyckas kraftsamla oss inom Blekinge – vi har värden och människor att bära dem som är helt fantastiska. Och det är trots allt bara tretton gånger fyra mil som vi pratar om. På det bredaste stället” fortsätter Patrik.

För Milou är uppdraget ytterligare ett i raden av prestigefyllda uppdrag som byrån med studios i Karlskrona och Kalmar har tagit hem det senaste året. ”Ja, det går bra för oss” säger Jessica Söderlund, VD på Milou. ”Vi formulerade tidigt en strategi som utgick från att företag och organisationer söker en helhetspartner inom design, teknik och affärer. En byrå som tar sig an komplexa problem och utmaningar snarare än att endast göra annonser och leverera webbplatser”.

”Arbetet med varumärket Blekinge är ett arbete som kommer pågå länge, länge och egentligen tar det ju aldrig slut ” säger Patrik Jonsson vidare. ”Men vi kommer jobba intensivt med uppdraget under våren 2018 för att vår beställare Region Blekinge och regionens aktörer skall kunna utnyttja det vi jobbar fram redan under året”.

Jessica Söderlund, VD Milou, jessica.soderlund@milou.se, 0733838480

Patrik Jonsson, Styrelseordförande Milou, patrik.jonsson@milou.se, 0733838499

Milou Communication
Under devisen ”Beautiful Experiences” knyter vi på Milou samman affärsutveckling, design och teknologi till vackra och användarvänliga lösningar som skapar mervärde och effekt hos alla våra kunder. Något vi gjort med stolthet ända sedan starten 2003. Vi är idag en av Sveriges mest erfarna digitalbyråer med 26 anställda som besitter hög kompetens inom allt från gränssnitts-och systemutveckling, formgivning och interaktionsdesign till projektledning och copywriting. Alltid med UX i fokus. Milou arbetar med kunder över hela Sverige och internationellt, bland annat Ericsson, Telenor Group, Trivselhus, Karlskrona Hockeyklubb, Ditec, Paraply Produktion, RKV-gruppen, Trriple, Region Blekinge, Affärsverken, FABAS-gruppen, NetPort, Wapro och många fler. På Milou tror vi på delaktighet och att bolagets framgångar också blir medarbetarens.