Stockholm Globe Arenas

Varumärket Pepsi tar över i Hovet

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 09:01 CEST

Stockholm Globe Arenas och Carlsberg Sverige har ingått ett sponsringsavtal gällande dryckeshantering av läsk och soft drinks i arenorna Hovet, Annexet, Söderstadion och Ericsson Globe, samt den nya Stockholmsarenan som ska stå klar i december 2012. Tydligast kommer besökare märka av samarbetet redan vid vinterns evenemang i Hovet, när Carlsberg i egenskap av ny arenapartner brandar om entrén och tar över stora installationer och exponeringsytor i arenan med varumärket Pepsi.

Det nya sponsringsavtalet innebär – förutom försäljning av Carlsbergs varumärken för läsk och soft drinks, främst Pepsi och Festis – att företaget går in som arenapartner i Hovet med varumärket Pepsi. Samarbetet möjliggör ett större sponsorsengagemang och åtagande, i form av aktivering med besökaren och exponering inne i arenan.

-          Vi jobbar med en långsiktig utvecklingsplan för utbudet inom mat och dryck i våra arenor, och samarbetet med Carlsberg är en viktig del i den strategin. Med fyra befintliga arenor och en ny under uppbyggnad är det stora volymer som det handlar om och då behöver vi en partner med stor erfarenhet och kapacitet, vilket Carlsberg har, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

Med lång historik inom sport och musik är Pepsi ett varumärke som med all säkerhet kommer synas och höras på arenaområdet de kommande åren.

-          Globenområdet är inte bara Stockholms stolthet utan hela landets. Och större delen av den dryck som konsumeras under de olika evenemangen är läsk och soft drinks. Det är mycket glädjande att Carlsberg Sverige har fått det här förtroendet och ett bevis på att vi har en organisation och varumärken i världsklass, säger Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige.

Samarbetet inleds omgående och gäller fram till mitten av 2015.

För mer information, vänligen kontakta;
Marie Lindqvist, kommunikationschef Stockholm Globe Arenas, tel 08 508 353 23
Per Lindblad, affärsutvecklare Stockholm Globe Arenas, tel 08 508 353 08 – (ansvarig för Carlsbergsamarbetet)
Henric Byström, PR-chef Carlsberg Sverige, tel 08 757 70 84

Om Stockholm Globe Arenas