VarUnik

VarUnik - Färgstarka textilier med roliga detaljer

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2012 20:32 CEST

Mera färg! VarUnik är för inredning vad accessoarerna är för klädmodet. Varuniks inredningstextilier förvandlar snabbt och enkelt ditt hem utan du behöver byta möbler eller göra stora förändringar. VarUnik känns nytt och trendigt utan att kosta en förmögenhet.

-          Vi hämtar inspiration från modevärlden och aktuella färgtrender och skapar färgrika textilier med roliga detaljer som fjädrar och fransar. Många vill förändra sitt hem på ett personligt sätt som visar deras livsstil och smak men söker annat än det som finns på de stora varuhusen. Vi vill förnya oss ofta utan att det får kosta för mycket.  Det har vi tagit fasta på, säger Sofia Stahl som grundat och driver VarUnik.

De vita hemmen som dominerat inredningsmodet under många år är tacksamma att piffa upp med färg och att uppdatera och förändra ofta med olika färger och mönster.

-          Vi riktar oss till dem som vill och vågar vara annorlunda, de som föredrar den moderna stilen i ny, färgrik tappning.

Höstkollektion som  matchar modet

Höstens kollektion består av kuddar, plädar och överkast med tonvikt på varma höstfärger som lila, grönt och orange. Sammet är fortfarande tongivande, accessoarerna likaså. Nytt för hösten är enfärgade sammetskuddar, taftkuddar prydda med bollar, överkast med dekorativa band och paisleymönstrade kuddar.

Akutella trender

• Mode och inredning flyter ihop. Vi blir alltmer livsstilsorienterade där både klädstilen och hemmet visar vem man är. Vår hemtextil pryder, förstärker och ger attityd.

• Cyklerna inom inredning blir allt kortare och människor mer förändringsbenägna. Många uppdaterar sina hem inför hösten genom att till exempel byta kuddfodral eller gardiner till mörkare färger.

• Mer färg och mönster. Våra hem får vara personliga och tydligt präglade av dem som bor där. Det ska inte längre vara en tillrättalagd miljö där allt överensstämmer och är enhetligt matchat. Vi riktar oss till dem som vill och vågar vara annorlunda men som ändå föredrar den moderna stilen fast i ny färgrik tappning.

• Trenden att mixa och matcha består. Trendiga textilier blandas med ärvda möbler, moderna armaturer förstärker uppfräschade loppisfynd. Att bevara det gamla gör hemmet personligt, är bra för miljön och billigt. Den industriella stilen tonas också ned med hjälp av mjuka och lena tyger som sammet.

Lyssna på dig själv och våga vara annorlunda –var unik.

För mer information kontakta vd, Sofia Stahl,  sofia.stahl@varunik.se, : 0760-930 676. Besök oss gärna på mässan i monter A12:40.

VarUnik grundades 2009 som designbutik på nätet med nytänkande heminredning, textilier och dekorationsföremål från svenska och utländska formgivare. 2011 kom den första egna kollektionen kuddar, plädar och överkast som säljs i utvalda butiker.

VarUnik

Ceremonimästarvägen 37

181 40 Lidingö

www.varunik.se

Nytänkande designföretag som brinner för ny design och enastående kundservice.

VarUnik är det nya spännande designföretaget som sammanflätar heminredning med modevärlden med hjälp av starka färger, genomtänkta detaljer och smakfulla material. Sortimentet av plädarkuddar och överkast tas fram i samarbete med skickliga leverantörer i Europa och Asien. Vår vision är att få våra kunder att tänka i nya banor vad gäller inredning och livsstil samtidigt som vi strävar efter att vara det mest personliga och lyhörda designföretaget i Sverige.