Vasakronan AB

Vasakronan hyr ut till Hifab i Stockholm

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 10:31 CET

Hifab blir ny kontorshyresgäst i Norrtullpalatset och samtidigt granne med Vasakronans huvudkontor. Hifab hyr ca 2400 kvadratmeter på ett och samma våningsplan, och flyttar in i juli 2010.
Den nya adressen blir Sveavägen 167 och lokalen kommer att inrymma ca 130 arbetsplatser i öppen planlösning.

– Vi är mycket glada över att få välkomna Hifab som hyresgäst i Norrtullpalatset, berättar Åsa Lange, affärsområdeschef på Vasakronan i Stockholm.
– En av fastighetens främsta fördelar är de stora våningsplanen, som möjliggör även för större hyresgäster att sitta på ett och samma plan. Läget nära trafiklederna, men ändå innanför tull, är också attraktivt för många företag. Dessutom är skyltläget svårslaget.

– På vårt kontor idag sitter vi mycket i egna rum och på flera våningsplan. För oss är det väldigt positivt att hela organisationen kan sitta tillsammans i en öppen och effektiv planlösning, där vi också har möjlighet att expandera, säger Jan Skoglund, vd på Hifab.

Hifab är ett konsultföretag som verkar över hela världen. Företaget erbjuder projektledning och rådgivning för hållbar utveckling och optimering av kundernas resurser.

Norrtullpalatset består av ca 15 000 kvadratmeter kontorsyta. Andra större hyresgäster är bland annat Fuji Film, Bluestep Bostadslån, Ahlsell Sverige, Precio Systemutveckling samt Vasakronans eget huvudkontor och Stockholmskontor.

Åsa Lange
Affärsområdeschef Stockholm innerstad
Telefon: 08-782 03 64, 070-525 44 14
E-post: asa.lange@vasakronan.se