Vasastan BK

Vasastan BK (div 5) första svenska fotbollsklubb på Pinterest

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 12:08 CET

Vasastan BK blir första svenska fotbollsklubb att ha en officiell sida på Pinterest. På pinterest.com/vasastanbk samlas innehåll i ett flertag kategorier. Pinterest blir en översikt av Vasastan BK:s innehåll på nätet där du själv kan bidra med material.

Pinterest är världens just nu snabbast nya sociala nätverk. Pinterest fungerar som anslagstavla för innehåll på nätet, där du som användare sätter knappnålar på innehåll du tycker om eller vill sprida vidare. Dessa knappnålar samlas upp på din profilsida.

Idag finns två europeiska fotbollsklubbar på Pinterest: AS Roma och Liverpool FC.Vasastan BK blir alltså den tredje.

- Detta är ännu en milstolpe i Vasastan BK:s historia. Det är en grymt skön känsla att vara först i Sverige. Vi är dessutom först ut i Norden. Vi tror stenhårt på sociala medier och digitala nätverk. Våra fans uppskattar vår snabbhet och den service vi erbjuder via nätet, förklarar ordförande Tom Flumé.

- Vi lever i en digital tid där det är superviktigt att erbjuda information snabbt och enkelt. Att arbeta med Pinterest, som växer så att det knakar, är en självklarhet, utvecklar ordförande Tom Flumé.

Kategorier:

Spelare & ledare
Vilka är din favoritspelare? Här finner du de flesta som representerat klubben.

VBK TV
Här finner du samtliga inlägg från VBK TV.

Shop
Samtliga souvenirer som sälj på Shopen visas upp här.

Hr får du tillgång till att avsnitt från Podcasten.

Samtliga pressklipp på ett och samma ställe.

Visa dina färger
Fans klädda i Vasastan BK:s gula och blå färger.

Historiska ögonblick
Klassiska bilder från vår historia.

Legends
De största legenderna i klubben på ett och samma ställe

VBK Ultraz
De bästa från den bästa klacken.

Vasastan BK på Pinterest → klicka här

Följ Vasastan BK i sociala medier och digitala nätverk: