Vasiliki Tsouplaki från Västerås tar plats i Vänsterpartiets Framtidskommission

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 12:08 CEST

Vänsterpartiet har utsett en Framtidskommission som ska formulera målsättningar och strategier för Vänsterpartiets roll, inriktning och organisatoriska utveckling de kommande tio åren. Vasiliki Tsouplaki , från Västerås, är en av sex ledamöter i arbetsgruppen.

- Det känns oerhörd kul att få förtroendet att jobba i Framtidskommissionen. Vi har många utmaningar framför oss. Det viktigaste är att få alla dem som sympatiserar med vår politik att engagera sig för ett bättre Sverige. Med fler medlemmar blir vi en aktivare utomparlamentarisk rörelse , säger Vasiliki Tsouplak.

Vasiliki Tsouplak är 30 år och jobbar som lärare i spanska och samhällskunskap. Just nu sitter hon i styrelsen för Vänsterpartiet Västerås och i Västerpartiet Västmanlands distriktsstyrelse. Från och med 1 januari 2011 tillträder hon som kommunalråd i Västerås.

Övriga ledamöter i Vänsterpartiets Framtidskommission är Ida Gabrielsson, Maria Chergui, Mattias Håkansson, Thaher Pelaseyed och Björn Öberg. Gruppen ska under 6 månader ta in tankar och idéer från Vänsterpartiets medlemmar för att formulera partiets roll, inriktning och organisatoriska utveckling de kommande tio åren.

För mer information kontakta,
Vasiliki Tsouplak, 0736-96 92 48