Vator Securities AB

Vator Securities rekryterar Henri von Haartman för fortsatt expansion

Pressmeddelande   •  Jun 26, 2015 15:57 CEST

Henri von Haartman rekryteras som Head of Equity Capital Markets. Henri har över 15 års erfarenhet som bl.a. mäklarchef/chef på Pareto Öhman, ABN Amro och Deutsche Bank och kommer senast från ABG Sundal Collier.

”Det är väldigt roligt att få bli en del av Vator Securities som är en partnerägd firma i snabb tillväxtfas. Affärskulturen på Vator Securities präglas av mycket hög energi- och engagemangsnivå för firmans kunder. Lejonparten av kunderna är återkommande och trenden är att de ökar sitt engagemang hos Vator Securities. Kunderbjudandet är exklusivt och evidensbaserat. Jag ser framemot att fortsätta expansionen mot institutionella kunder och förmögna privatpersoner.”, säger Henri von Haartman.

På meritlistan finns även olika internationella positioner på Citigroup och SEB Enskilda.

Homan Panahi, VD för Vator Securities, kommenterar: ”Vi ser en kraftigt ökad efterfråga på våra rådgivningstjänster inom både kapitalförvaltning och kapitalmarknadsrelaterade transaktioner. Jag är mycket glad över att Henri von Haartman börjar hos oss i denna expansiva fas. Genom hans gedigna nätverk och erfarenhet kommer vi att ytterligare förstärka vårt erbjudande till våra corporate finance-kunder och nya kunder inom vår kapitalförvaltning.”

För mer information vänligen kontakta

Homan Panahi, VD Vator Securities

E-post: homan@vatorsecurities.se

Om Vator Securities

Vator Securities är en finansiell rådgivare som står under Finansinspektionens tillsyn och är medlem i Näringslivsrådet på Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin (IVA). Vator Securities har sitt säte i Stockholm. Vator Securities corporate finance-avdelning erbjuder finansiell rådgivning till snabbväxande bolag. Vator Securities erbjuder även kapitalförvaltning till kunder med en finansiell portfölj som i regel överstiger 5 miljoner kronor.