VBG AB

VBG-koncernen säkrar ett exklusivt flerårsavtal med trailertillverkaren Krone

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2006 11:11 CET

Divisionen Sliding Roofs inom affärsområdet Truck Equipment har förlängt ett flerårs- avtal med Fahrzeugwerk Bernard Krone GmbH i Tyskland, en av Europas ledande trailertillverkare.
Avtalet omfattar leveranser av skjutbara tak tillverkade av Edscha Lkw-Schiebeverdecke GmbH till ett uppskattat värde av drygt 200 MSEK.

”Förvärvet av Sliding Roofs var ett stort och viktigt steg för VBG koncernen. Arbetet med att säkra strategiskt betydelsefulla kunder har varit en prioriterad aktivitet efter övertagandet. Därför är det glädjande att konstatera att vi nu har uppnått detta flerårsavtal med en viktig kund”, säger Anders Birgersson, VD och Koncernchef.

Anders Birgersson, VD och Koncernchef
Telefon : 0521-27 77 67, mobil 0702-27 77 78
E-post: abi@vbgab.com

Om VBG AB:
VBG AB i Vänersborg är moderbolag i en verkstadskoncern med tillverknings- och försäljningsbolag i Sverige, Tyskland, Belgien och Tjeckien samt försäljningsbolag i Norge, Danmark, England, Frankrike och USA. Verksamheten är uppdelad i två affärsområden, Truck Equipment och Power Transmission. VBG:s B-aktie börsintroducerades 1987 och återfinns på Stockholmsbörsens O-lista. Koncernens omsättning 2005 uppgick till 779 MSEK och antalet anställda till ca 400.
www.vbgab.com