AVARN Security

VD-byte på AVARN Security

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2019 13:48 CEST

I samband med att AVARN Security och Nokas går samman, genomförs byte av Verkställande Direktör för AVARN Security.

Detta innebär att nuvarande VD Erik Kocken Wennerholm, efter drygt 4 år, lämnar sin roll och företaget. David Larsson, idag VD även på Nokas Security AB, kommer att tillträda rollen som VD för AVARN Security. Detta sker per 2019 04 29.

-Jag vill tacka för min tid på AVARN Security. Jag är stolt över den förändringsresa vi har gjort på AVARN Security och de resultat vi har uppnått. Det har varit mycket roligt och stimulerande och jag bär med mig många varma minnen, säger Erik Kocken Wennerholm

Erik fortsätter:
-Jag vill avslutningsvis önska tillträdande VD David Larsson, AVARN Security och Nokas varmt lycka till nu när nästa steg ska tas.

-Jag vill tacka Erik för hans värdefulla insatser. Under Eriks ledning har AVARN Security utvecklats på ett mycket positivt sätt, såväl kulturellt som ekonomiskt. Jag önskar honom all lycka i hans framtida utmaningar, säger Amund Skarholt, styrelseordförande AVARN Security.

För frågor, vänligen kontakta

Erik Kocken Wennerholm, avgående VD AVARN Security

Tel. +46 72 505 27 28

David Larsson, tillträdande VD AVARN Security

Tel. +46 70 594 49 92

Amund Skarholt, styrelseordförande AVARN Security

Tel. +47 97 55 94 25

AVARN Security är den kompletta säkerhetsaktören för större företag, organisationer och offentlig sektor. Med äkta engagemang, kompetens och innovation stärker vi våra kunders trygghet och konkurrenskraft – alltid. AVARN Security är en del av Sector Alarm-koncernen och finns på cirka 30 orter. Tack vare våra 3 500 medarbetare bidrar vi till ett tryggare Sverige.

Läs mer på www.avarn.se/