Posten AB

VD Erik Olsson kommenterar utredningen kring postverksamhet och grundläggande kassaservice

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2003 10:14 CEST

Stora delar av Postens verksamhet är reglerad i lagar och förordningar. Posten begärde i juni månad i en hemställan till regeringen att förutsättningarna för Svensk Kassaservice samt behovet för ett pristak för portot ska utredas.

- Det är glädjande att en utredning nu är tillsatt och att vi redan i maj nästa år får ett delbetänkande kring den grundläggande kassaservicen, säger Postens VD och koncernchef Erik Olsson.

Vid frågor kontakta:
Postens presstjänst: 08-23 10 10

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,3 miljoner hushåll och 800 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi cirka 20 miljoner försändelser. Med cirka 40 000 medarbetare och en omsättning på över 23 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se