Mowic AB

Mats Wärme ny VD i Mowic AB

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 10:27 CET

Styrelsen i Mowic AB har utsett Mats Wärme till vd för Mowic AB. Wärme har arbetat på Mowic sedan 2002. Mats Wärme tillträder sin nya befattning den 1 november 2010.

”Vi är glada att Mats greppar rodret och fortsätter att styra Mowic in i framtiden. Mats har starkt bidragit till Mowics goda utveckling, och vi är trygga med att ge Mats det ansvar som vd posten innebär”, säger Carl-Olof Henrikson styrelseordförande i Mowic AB.

”Att få ansvaret som vd är en spännande utmaning”, säger Mats och fortsätter. ”Mowic befinner sig i en expansiv fas med många nyckelkontrakt på plats både inom systemleverans och som kommunikationsleverantör. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med alla duktiga medarbetare samt att stärka upp organisationen ytterligare. Målet är att förstärka Mowics marknadsposition som leverantör av säkra kommunikationslösningar och avancerade systemlösningar”, säger Mats Wärme.

Mowic är ett privatägt företag som äger och driver ett eget trådlöst datanät – Mowic Nät - som används för överföring av affärskritisk data för professionella användare. Mowic säljer och levererar säker mobildatakommunikation och tillsammans med partners kompletta systemlösningar innehållande fordonsutrustning, kommunikation, backofficeprogram samt service och support. Läs mer om oss på www.mowic.se