REHACT AB (publ)

VD intervjuas på konferensen DI Innovation

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2012 10:08 CET

REHACTs VD Svante Bengtsson vann i december 2011 Zennström Philantropies ”Green Mentorship Award”. Under hela 2012 har han haft Skype-grundaden och superentreprenören Niklas Zennström som mentor. I samband med att nästa års vinnare utses under konferensen DI Innovation i Stockholm kommer Niklas Zennström och Svante Bengtsson att intervjuas kring året som gått.

Konferensen hålls på Sheraton Hotel i Stockholm och arrangeras av tidningen Dagens Industri.

För ytterligare information:
Svante Bengtsson, VD, REHACT AB
Email: svante@rehact.com
www.rehact.se

REHACT AB (publ.) utvecklar och säljer ett prisbelönt klimatsystem, Rehact Energy System, som sänker behovet av extern energi i byggnader med upp till 85 procent. REHACT är ett av Sveriges mest internationellt prisade cleantech-företag med ett flertal utmärkelser i Norden, USA och Kuwait. Företaget utsågs 2008 av Världsnaturfonden WWF till ett av Sveriges mest lovande miljöteknikföretag och finns med på USA:s ambassadör Woods lista över intressanta svenska miljöteknikbolag. År 2011 utsågs REHACT till vinnare av Niklas Zennströms Green Mentorship Award. Bolagets aktie är listad på AktieTorget.