Zinnemax 5D

VD’n för Zinnemax 5D hoppas på ett mirakel

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 09:01 CEST

Att få förverkliga drömmen om att öppna Sveriges första 5D-biograf är något av de häftigaste som jag har gjort i livet.

Det är snart ett år sedan Zinnemax 5D hade premiär i Kista Galleria, det är drygt 42 000 st som har besökt biografen, bolaget har inte haft de antal besökare som krävs och bolagets ekonomi är skral.

-     ”Att ha en affärsidé som går ut på att roa och underhålla människor känns fantastiskt. Att det skall vara så svårt att nå ut till den stora massan kunde jag inte ana. Vi har en otroligt fin biograf, vi har 5 st riktigt bra filmer och min personal möter våra gäster på ett professionellt men personligt sätt. Zinnemax levererar en 5D-upplevelse i världsklass, som väl kan mäta sig med Disney-parkerna i USA.”, säger Mats Rosén, grundare av Zinnemax 5D.

Att vara först är inte alltid bäst. Det tar tid att lära omvärlden om 5D-bio. Trots att vi levererar en fantastisk upplevelse krävs det en oerhörd insats för att locka gästerna till första besöket. När det väl har provat kommer de tillbaka med familj och vänner och vill uppleva 5D-bio igen.

-     ”Jag är i ett läge där jag behöver fler gäster, mer PR och nya ägare för att kunna säkerställa att Zinnemax 5D finns kvar i framtiden.”, säger Mats Rosén, grundare Zinnemax 5D.

Zinnemax 5D-bifograf ligger i Kista Galleria och erbjuder även, konferens, event samt barnkalas.

www.zinnemax5d.se

Presskontakt:

Mats Rosén, Zinnemax 5D – mats.rosen@zinnemax5d.se  mob: 0708 58 22 18

Zinnemax 5D etablerade den 27 augusti 2011 Sveriges första 5D-biograf i Kista Galleria. 5D-bio skapar en känsla av att vara med i filmen genom att lägga till olika effekter som är synkroniserade med filmen. Du överraskas av olika effekter så som 5D-stolar som rör sig i alla dimensioner, vindpustar, vattenstänk, rök, doft, känseleffekter, ljuseffekter och en ljudanläggning i 7.1 format. Zinnemax 5D är en upplevelse som stimulerar alla sinnen och filmerna som visas är cirka 5 -10 minuter långa.