Com Hem AB

Vd på Com Hem prisad Gunnar Asp vald till årets ledare 2006

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2006 09:27 CET

Vd:n på Com Hem, Sveriges ledande triple play aktör, har valts till årets ledare 2006. Priset är årligen återkommande och utses av tidningen Affärsvärlden i samarbete med finanshuset Catella och chefsrekryteringsfirman Korn/Ferry.

Juryns motivering lyder: ”Gunnar Asp, Com Hem, har utsetts till Årets Ledare 2006 för att ha omvandlat Com Hem från ett slumrande dotterbolag i en stor koncern till en höglönsam marknadsledare genom ett tydligt, drivande, målmedvetet och inspirerande ledarskap som förenat strategiskt tänkande med omsorg om detaljer. ”

– Jag är oerhört smickrad och känner mig ödmjuk inför utnämningen. Jag ser omvandlingen av Com Hem som ett lagarbete där jag haft stor hjälp av förlagets ledningsgrupp och medarbetare i hela organisationen, kommenterar Gunnar Asp, vd på Com Hem.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Com Hem presstjänst, tel: 0771-66 00 00

Com Hem är Sveriges ledande leverantör av triple play-tjänster - tv, bredband och telefoni. Drygt en tredjedel, 1,75 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Com Hem erbjuder även interaktiva tjänster som underlättar drift, kommunikation och underhåll för fastighetsägare. Företaget grundades 1983, har cirka 700 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity. För mer information, se: www.comhem.se