SYCAP Group AB

VDM Global Markets Ltd. ökade sin marknadsandel och antalet transaktioner med 177 % under mars.

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 12:12 CEST

Resultatet av marknadsföringsaktiviteterna i Storbritannien under mars månad blev mycket positivt. Antalet transaktioner ökade med 177 % under perioden vilket kan jämföras med ökningen under februari på 44 %.

Index och valutor har varit de mest handlade instrumenten under de senaste månaderna (cirka 70 % av totala antalet transaktioner). Dessa marknader har varit relativt volatila under första delen av året och därför verkar investerare ha varit mest attraherade av dessa. Nya marknadsföringsaktiviteter är inplanerade under april och maj och en av dessa är en reklamfilm som kommer att sändas på tv-kanalen CNBC under perioden. Vänligen se reklamfilmen på: http://www.sycapgroup.com/marketing/video/090416/video.html. - VDM Global Markets har gjort stora framsteg genom sina marknadsföringskampanjer under perioden samtidigt som Spread Betting- och CFD-marknaden fortsätter att växa. Under den närmaste tiden kommer VDM Global Markets att expandera till andra delar av Europa och vi tror att handelsplattformen kommer att få ett uppskattat mottagande, tillägger Stefan Willebrand, COO, SYCAP Group. För ytterligare information kontakta: COO: Stefan Willebrand, tel: +46 (0)8-402 54 61, mail: stefan.willebrand@sycapgroup.com http://www.sycapgroup.com

VDMGM