Xbrane Biopharma

VECKANS AFFÄRER FINANS: ANALYTIKER, ”DÄRFÖR SKA DU TECKNA XBRANE”

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 17:38 CET

VA Finans publicerade i dag en artikel om Xbrane Biopharmas potential inför bolagets listning på Nasdaq First North den 3 februari. Artikeln grundar sig på en intervju med Analyst Group som bland annat konstaterar att Xbrane har kommit långt i utvecklingen av sin läkemedelsportfölj redan innan notering och kan realisera helt andra marginaler än sina konkurrenter.

Utdrag ur artikeln “Därför ska du teckna Xbrane” i VA Finans 14 januari:

“Xbrane Biopharma är ett biopharmabolag som utvecklar och tillverkar komplex biogenerika. Bolaget grundades 2007 och har sedan dess byggt upp en produktportfölj som består av totalt 8 komplexa generikaläkemedel. Den 3:e februari börjar Xbranes aktie handlas på First North. VA Finans har talat med Analyst Group, som kikat närmare på bolaget inför noteringen.

“Xbrane skiljer sig från många noterade biopharmabolag. De har kommit långt i utvecklingen av sin läkemedelsportfölj, de har en färdig produktionsanläggning och ett säkrat distributionsavtal redan innan notering vilket gör caset mycket intressant. Vidare är den kliniska risken väldigt begränsad”, säger en analytiker från Analyst Group.”

LÄS HELA ARTIKELN PÅ VA FINANS

Om Xbrane Biopharma

Xbrane Biopharma är ett bioteknikbolag i kommersiell fas som utvecklar och tillverkar komplex biogenerika inom två huvudsakliga segment; generika på läkemedel med kontrollerad frisättning och generika på biologiska läkemedel, så kallade biosimilarer. Xbrane har en portfölj om totalt åtta potentiella kandidater inom dessa segment och adresserar en marknad där försäljningen av originalläkemedlen uppgår till cirka 95 miljarder SEK.

www.xbrane.com