Miljöpartiet de gröna

Veckolång valspurt för Fridolin

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 15:34 CEST

Följ med Gustav Fridolin på hans valspurt genom Skåne och Sverige.

Måndag 13 september
Kaffe och bulle-möte med Helene Sigfridsson, tidigare generalsekreterare för Sveriges Makalösa Föräldrar, nu riksdagskandidat (MP). Café Snäckan, Örkelljunga, klockan 18:00

Tisdag 14 september
Teateruppsättningen Kartlagd som bygger på Gustav Fridolins bok Blåsta! Nedskärningsåren som formade en generation visas 11-18 september. Samtal med regissören och skådespelaren Patrik Hont, Teaterhögskolan i Stockholm klockan 19:00.

Onsdag 15 september
Debatt för eleverna på Jacobsskolan i Hässleholm, 13:00-15:00. Samtal om äldrepolitik med författaren och P1-krönikören Ludvig Rasmusson, äldreboendet Sommarro i Kristianstad 17:00. Gustav Fridolin inleder lokal skolpolitisk debatt som Riksförbundet Hem & Skola ordnar i Osby, Nya Ekbackeskolan 19:00

Torsdag 16 september
Gustav Fridolin kampanjar med den nyaste miljöpartiavdelningen i landet, på torget i Åstorp klockan 12:00. Samtal om kostnaderna för utslagning med nationalekonomen Ingvar Nilsson i Miljöpartiets valstuga på Stortorget i Hässleholm, klockan 16:00. Seminarium om kostnader för utslagning med Ingvar Nilsson i Miljöpartiets lokaler i Gallerian i Bromölla, klockan 18:00

Fredag 17 september
Gustav Fridolin utfrågas av bland andra demensförbundet i Ängelholm, klockan 10:00 på Stortorget. Bertil Torekull och Gustav Fridolin håller torgmöte på Lyckantorget i Båstad, klockan 12:00. Bertil Torekull och Gustav Fridolin håller torgmöte på Lilla torg i Kristianstad, klockan 15:30.

Gustav Fridolin diskuterar politiskt engagemang med de nyblivna miljöpartisterna Irena Långberg, Perstorp, Richard Larsson, Vittsjö och Anna-Karin Bengtsson, Osby, vid valstugorna i Perstorp, klockan 17:30.

Lördag 18 september
Emmaljunga byalag och Gustav Fridolin cyklar för cykelväg mellan Emmaljunga och Vittsjö. Samling klockan 09:00 vid stationen i Emmaljunga. Miljöpartiet i Hässleholm bjuder på frukost på restaurang Furuliden i Vittsjö, 10:00. Gustav Fridolin håller torgmöte i Hässleholm, Stortorget 12:00

Läs mer om Gustavs aktiviteter på kaffeochbulle.se

FÖR VIDARE INFORMATION:
Gustav Fridolin 070-274 00 82