Vectura

Vectura förvärvar SWEHAB Gruppen AB

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 10:00 CET

Vectura förvärvar teknikkonsultföretaget Swehab Gruppen som har spetskompetens inom elkraft, kraftförsörjning och övervakningssystem. Företaget har nio anställda och omsatte 15 Mkr 2010.

Vectura förvärvar SWEHAB Gruppen AB och förstärker därmed sin konsulttjänst inom elkraft, kraftförsörjning och övervakning.

– Genom att förvärva Swehab kan vi etablera nya tjänster som förstärker Vecturas totala erbjudande. Swehabs kunnande ger Vectura spetskompetens inom ett efterfrågat område samtidigt som det bidrar till ett större kundnätverk, säger VD Jan Colliander.

SWEHAB Gruppen AB bildades 1999 av Alf Eurell och Henry Sjöberg. Företaget har nio anställda och omsatte verksamhetsåret 2010 cirka 15 Mkr. Företagets affärsidé är att vara främst i utveckling, kompetens och produktkännedom på marknaden för att så snabbt som möjligt kunna erbjuda kunden den senaste tekniken och kunskapen. SWEHAB erbjuder kunden såväl enkla som komplexa lösningar inom övervakningssystem och kraftförsörjning samt felavhjälpning. Företagets kunder är Trafikverket, SL, Balfour Beatty Rail, SIEMENS, Strukton Rail, Vectura, ÅF, WSP, Rejlers, Tyréns, Vattenfall, Svenska Kraftnät, Öresundskraft, Infranord, Vestforsyning m.fl.

Kontakt:
Jan Colliander, VD Vectura, 010-484 43 00, 070-650 60 51