Vectura

Vectura satsar på hållbarhet och teknikutveckling

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 15:14 CEST

Vectura satsar på hållbarhet och teknikutveckling. Ett led i den satsningen är rekryteringen av Elisabet Wahlman.

- Detta ska göra Vectura till en ännu starkare aktör på marknaden, säger Jan Colliander, Vd för Vectura.

Vectura samlar sin verksamhetsutveckling och rekryterar Elisabet Wahlman. Hon får ansvar för verksamhetsutveckling och IT samt för Vecturas teknikutveckling och samordnar företagets tiotalet teknikchefer.

- Som ledande aktör inom transportinfrastruktur är hållbarhet och teknikutveckling a och o för oss, säger Elisabet Wahlman.

Ledande inom hållbarhetsfrågor
Elisabet Wahlman har arbetat med kvalitets- och hållbarhetsfrågor i närmare 20 år och har lång erfarenhet av förändringsprocesser och IT-relaterade projekt, både som konsult och i ledarroll. I botten är Elisabet maskiningenjör från Chalmers. Senast var hon vd för ett mindre konsultföretag, InDevelop-IPM, innan dess var hon verksam inom SIS – Swedish Standards Institute, som vd för utbildnings- och konsultdelen. Hon har också arbetat på Sweco.

- Vi arbetar aktivt för minska den indirekta miljöpåverkan genom medvetna miljöval i uppdragsprocessen, säger Elisabet Wahlman. Naturligtvis arbetar vi med att minska vår direkta miljöpåverkan också.

- Vectura ska bli det mest framstående teknikkonsultföretaget inom hållbarhetsfrågor. Genom det här samlade greppet tar vi ytterligare steg i det arbetet, säger Jan Colliander.

Kontakt:
Elisabet Wahlman, chef verksamhetsutveckling, 010-484 42 74, 0730-306 674
Jan Colliander, VD, 010-484 43 00, 0730-294 301
Annelie Jansson, pressansvarig, 010-484 52 11, 070-496 71 92

Vectura
Vectura är marknadsledande teknikkonsulter inom transportinfrastruktur och rörelseplanering. Vectura löser komplexa transportutmaningar och står för ett unikt kunnande i samspelet mellan transportslagen. Vi hjälper våra kunder att utveckla hållbara transportsystem och erbjuder tjänster inom utredning och analys, projektering, bygg- och projektledning samt drift och underhåll. Vi är 1100 konsulter och finns på 40 orter i Sverige samt i Köpenhamn.

Läs mer om Vectura på www.vectura.se