Vectura

Vectura växer i Växjö

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 08:01 CET

Sedan Vectura bildades 1 januari 2009 har totalt 200 personer rekryterats till företaget. Den närmaste treårsperioden planerar Vectura att anställa cirka 450 medarbetare över hela landet och just nu söker man konsulter till kontoret i Växjö.

I dagsläget är det 21 medarbetare på Vecturas kontor i Växjö. En sammanslagning av kompetenser från Alvesta och Växjö och ett fortsatt rekryteringsbehov i Vectura har lett till att kontoret flyttat till nya större lokaler på Norrgatan 23. Invigning av nya kontoret och öppet hus kommer att ske den 25 november.

– Det är jättekul att verksamheten går så bra och att vi ska rekrytera fler medarbetare. Vi har helt nya kontor i Malmö och i Hässleholm och satsar nu vidare i Växjö. Vi söker ständigt ny kompetens och planerar att växa även i Växjö, säger Pavel Ouvin, regionchef. Hela södra Sverige upplever jag som mycket expansivt och vi undersöker även möjligheten att växa i Helsingborg.

Stort rekryteringsbehov
Vectura finns på 40 orter i hela landet och är teknikkonsulter inom transportinfrastruktur och erbjuder tjänster inom utredning och analys, projektering och drift och underhåll.

– För att kunna möta den stora efterfrågan som finns på marknaden behöver vi under en treårsperiod anställa cirka 450 medarbetare, säger Jan Colliander, VD på Vectura.

Inbjudan – Invigning av Vecturas nya kontor
Tid: Torsdag 25 november 2010 kl. 11.30-14.00
Plats: Vectura, Norrgatan 23, Växjö

VD Jan Colliander inviger officiellt lokalerna.
Ta chansen och ställ frågor till honom om Vectura och infrastrukturplanerna i regionen. Därefter hugger vi in på buffén och får tillfälle att utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter.

Kontakt:
Nils-Göran Ragnarsson, kontorsansvarig Växjö, 010-484 61 90
Pavel Ouvin, Regionchef, 010-484 63 11, 070-348 91 95
Jan Colliander, VD, 010-484 43 00, 0730-294 301
Annelie Jansson, pressansvarig, 010-484 52 11, 070-496 71 92

Vectura är marknadsledande teknikkonsulter inom transportinfrastruktur och rörelseplanering. Vectura löser komplexa transportutmaningar och står för ett unikt kunnande i samspelet mellan transportslagen. Vi hjälper våra kunder att utveckla hållbara transportsystem och erbjuder tjänster inom utredning och analys, projektering, bygg- och projektledning samt drift och underhåll. Vi är 1100 konsulter och finns på 40 orter i Sverige samt i Köpenhamn.

Läs mer om Vectura på www.vectura.se