Vectura

Vectura vill fördubbla antalet konsulter i Hässleholm

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 11:02 CEST

Sedan Vectura bildades 1 januari 2009 har totalt 200 personer rekryterats till företaget, varav ett tiotal personer har anställts på kontoret i Hässleholm. Den närmaste treårsperioden planerar Vectura att anställa cirka 450 medarbetare över hela landet och i Hässleholm satsar man på att fördubbla antalet konsulter.

I dagsläget är det 24 medarbetare på Vecturas kontor i Hässleholm. Expansionen har nu lett till att Vectura har flyttat till nya större lokaler på Första Avenyen 14 D. Invigning av nya kontoret och öppet hus kommer att ske den 26 oktober.

– Det är jättekul att verksamheten går så bra och att vi ska rekrytera fler medarbetare. Hela södra Sverige upplever jag som mycket expansivt. Vi har helt nytt kontor i Malmö, öppnar nya kontor i Hässleholm och Växjö samt undersöker möjlighet att växa i Helsingborg. Vi söker ständigt ny kompetens och hittar vi bara erfarna medarbetare kan vi till och med fördubbla antalet konsulter i Hässleholm, säger Pavel Ouvin, regionchef och kontorsansvarig på Vectura i Hässleholm.

Stort rekryteringsbehov
Vectura finns på 40 orter i hela landet och är teknikkonsulter inom transportinfrastruktur och erbjuder tjänster inom utredning och analys, projektering och drift och underhåll.
– För att kunna möta den stora efterfrågan som finns på marknaden behöver vi under en treårsperiod anställa cirka 450 medarbetare, säger Jan Colliander, VD på Vectura.

Inbjudan – Invigning av Vecturas nya kontor
Tid: 26 oktober från kl. 11.30-14.00
Plats: Första Avenyen 14 D, Hässleholm

VD Jan Colliander inviger officiellt lokalerna. Ta chansen och ställ frågor till honom om Vectura och infrastrukturplanerna i regionen. Därefter hugger vi in på buffén och får tillfälle att utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter.

Kontakt:
Pavel Ouvin, Regionchef och kontorsansvarig Hässleholm, 010-484 63 11, 070-348 91 95
Jan Colliander, VD, 010-484 43 00, 0730-294 301
Annelie Jansson, pressansvarig, 010-484 52 11, 070-496 71 92

Vectura är marknadsledande teknikkonsulter inom transportinfrastruktur och rörelseplanering. Vectura löser komplexa transportutmaningar och står för ett unikt kunnande i samspelet mellan transportslagen. Vi hjälper våra kunder att utveckla hållbara transportsystem och erbjuder tjänster inom utredning och analys, projektering, bygg- och projektledning samt drift och underhåll. Vi är 1100 konsulter och finns på 40 orter i Sverige samt i Köpenhamn.

Läs mer om Vectura på www.vectura.se