Veeam

Veeam avslutar sitt 27:e raka kvartal med snabb tillväxt i Q1 2013, når över 63 000 kunder

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2013 15:21 CEST

Veeam Software den innovativa leverantören av säkerhetskopierings-, replikerings- och virtualiseringslösningar för VMware vSphere och Microsoft Hyper-V, tillkännagav i dag att det första kvartalet 2013 utgör företagets 27:e raka kvartal av snabb tillväxt, och att Veeam nu har mer än 63 000 kunder.

—  Det tog Veeam sex år att nå 50 000 kunder. Inom mindre än sex månader efter att vi nått den milstolpen kom vi upp i 60 000 kunder. Anledningen till att vi växer så snabbt är att moderna datacenter behöver ett modernt dataskydd, och Veeam erbjuder kraftfulla, lättanvända och prisvärda lösningar som är byggt för virtualisering, säger Ratmir Timashev, CEO på Veeam

De totala bokförda intäkterna växte med 39 procent under det första kvartalet av 2013 jämfört med samma period 2012, och nya bokade licensintäkter ökade med 28 procent under samma period.

Veeam vann också 12 stora teknikpriser under det första kvartalet, bland annat följande:

Andra höjdpunkter under årets första kvartal var bland annat:

Lanseringen av Veeam Backup Cloud Edition: Veeam Backup Cloud Edition gör alla ledande offentliga lagringsmoln – exempelvis Microsoft Azure, Amazon S3 och Glacier, Rackspace, HP Cloud, Google Cloud och många andra – till en lättanvänd dataförvaringsplats för säkerhetskopior, och erbjuder ett kraftfullt och prisvärt alternativ till kassetter och traditionell extern backuplagring.

Fler än 200.000 användare av Veeam Backup Free Edition och Veeam FastSCP:  Dessa kostnadsfria verktyg låter IT-administratörer säkerhetskopiera, arkivera eller kopiera en VM utan att pausa eller stänga av den, och de kan hämta data inifrån en VM, återställa den från säkerhetskopior eller SAN-ögonblicksbilder, samt migrera och hantera virtuella maskiner och filer.

Introduceringen av Modern Data Protection: En ny kampanj för att hjälpa organisationer att ta steget över till ett modernt dataskydd med kraftfulla, lättanvända och prisvärda lösningar som är byggda för virtualisering.

Virtualization Data Protection Report 2013: Veeam publicerade resultaten av sin årliga dataskyddsenkät gjord bland CIO:er i USA och Europa.

Nedräkning till Veeam Backup & Replication v7: Veeam avslöjade några av funktionerna som kommer att ingå i nästa version av företagets flaggskeppsprogram:

• Arkivera till band: Erbjuder ett nytt alternativ för arkivering av Veeam-säkerhetskopior: på disk, i molnet och på kassett. Stödjer virtuella bandbibliotek (VTL), kassettbibliotek och fristående enheter, är helt integrerat i Veeam Backup & Replication och följer virtuella maskiner och återställningspunkter från en kassett till en annan, vilket förenklar återställningar.
  • Virtuellt labb för Hyper-V: Denna teknologi kommer att ta kraftfulla funktioner såsom SureBackup®, Universal Application-Item Recovery (U-AIR®) och On-Demand Sandbox till Hyper-V.
  • Veeam Explorer för Microsoft Sharepoint: Ger omedelbar inblick i SharePoint-säkerhetskopior, avancerade sökmöjligheter och snabb återställning av individuella SharePoint-objekt.
  • Webbklient för vSphere: Detta nya insticksprogram för vSphere Web Client kommer att övervaka säkerhetskopieringar och infrastrukturen för säkerhetskopiering från vSphere, identifiera virtuella maskiner som inte är skyddade samt förenkla kapacitetsplanering.
  • Bättre säkerhetskopiering och återställning för vCloud Director: Veeam kommer att använda vCD:s API för att visa vCD-infrastrukturen direkt i programmet Veeam Backup & Replication, säkerhetskopiera alla vApp-metadata och -attribut, återställa vApp:ar och virtuella maskiner direkt till vCD, samt stödja återläsning av ”snabballokerade” VM:s.

Om Veeam Software
Veeam® Software utvecklar innovativa lösningar för säkerhetskopiering och replikering av virtuella miljöer. Veeam Backup & Replication™ är den allra främsta VM Backup-lösningen. Veeam ONE™ är en helhetslösning för realtidsövervakning, resursoptimering och hanteringsrapportering av säkerhetskopieringsinfrastrukturen. Veeam tillhandahåller även gratis virtualiseringsverktyg. Få reda på mer genom att besöka http://www.veeam.com/.