Veeam

Veeam Explorer for SAN Snapshots revolutionerar dataskydd för VMware

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 08:27 CEST

Nyhetsfakta:

• Veeam Software, den innovativa leverantören av      säkerhetskopierings-, replikerings- och virtualiseringslösningar för      VMware vSphere och Windows Server Hyper-V, tillkännager nya      återställningsmöjligheter i Veeam Backup & Replication.  I samarbete med HP har Veeam utvecklat Explorer for SAN Snapshots, som gör det möjligt för IT-administratörer att återställa      virtuella maskiner (VM) och deras data direkt från snapshots skapade med      HP LeftHand och HP StoreVirtual VSA.

• Denna nya Veeam Explorer for SAN      Snapshots låter administratörer snabbt återställa en, flera eller alla virtuella      maskiner direkt från SAN-snapshots, vilka kan skapas under dagen med      väldigt liten inverkan på produktionssystemen. Detta möjliggör korta      återställningspunktmål (RPO) för de flesta vanliga      återställningsscenarion: användare som oavsiktligen raderar data, skript      som av misstag korrumperar data eller systemuppdateringar som drabbas av      fel.
  • Veeams metod är att utnyttja SAN-snapshots som      en del i en omfattande säkerhetskopierings- och återställningsstrategi,      där SAN-snapshots och säkerhetskopior på image-nivå kompletterar varandra.      I stället för att konvertera SAN-snapshots till säkerhetskopior använder      Veeam dem i deras ursprungliga tillstånd.

• Veeam Explorer for SAN      Snapshots utvecklades för virtualiseringsvärlden för att tillgodose behovet av prisvärd,      lättanvänd och flexibel återställning från SAN-snapshots. Denna nya funktionalitet är:
    • Snabb – Återställ en hel VM eller individuella objekt på 2 minuter eller       mindre.
      •
      • Fullständigt automatisk process som monterar vald SAN-snapshot.
      •
      • Återställer direkt från VM-filer på SAN-snapshot (utan staging).
      •
      • Innehåller lättanvända guider för att förenkla och skydda        återställningar.
    • Flexibel – Administratörer kan återställa exakt det som de behöver:
      • En        hel VM
      • Individuella        gästfiler
      • Individuella        Microsoft Exchange-objekt
    • Fri och gratis – Utnyttjar befintliga kapaciteter för SAN-snapshots
      •
      • Bekymmersfri: En automatisk process eliminerar mänskliga misstag        och skyddar integriteten hos SAN-snapshots och produktions-LUN:er.
      •
      • Agentlös: Inga agenter att installera på värdar eller virtuella        maskiner.
      •
      • Gratis:        Ingår i alla versioner av Veeam Backup & Replication 6.5, inklusive        Veeam Backup Free Edition.

Uttalanden:

Steve Crimi, Director of Business Development and Alliances, HP

”Integrationen av den marknadsledande HP-lagringen och Veeams VM Backup innebär ett stort språng framåt inom dataskydd. Vi är stolta över att erbjuda våra kunder denna nya funktionalitet utan extra kostnad, så att de får de bästa alternativen för lagring och återställning för deras virtuella miljöer.”

Dave Russell, Research VP,Gartner

”Gartner ser ett växande intresse från slutanvändarorganisationer för att komplettera säkerhetskopiering med fler funktionalitet för dataskydd. I en ny undersökning svarade närmare två tredjedelar av deltagarna att de hade planer på att utöka sina säkerhetskopieringsprogram med lösningar för snapshots och replikering. Slutanvändarorganisationer nämner oftast nätverksansluten lagring (NAS) och block storage array snapshot som de teknologier de är intresserade av1.”

Ratmir Timashev, President och CEO på Veeam Software

”SAN-snapshots är väldigt bra i teorin, men svåra – och dessutom riskabla – att använda i praktiken. Vi gick ihop med HP för att utveckla Veeam Explorer for SAN Snapshots. Veeams revolutionerande funktionalitet gör det möjligt för kunder att snabbt och enkelt återskapa efter dagliga katastrofer med hjälp av SAN-snapshots som redan finns på plats, utan någon extra kostnader.”

Priser & tillgänglighet:

Veeam Explorer for SAN Snapshots kommer att demonstreras den 26–29 augusti på VMworld 2012 i San Francisco, både i Veeams monter (#1709) och i HP:s demonstrationsmonter för ny teknologi. Den nya funktionen kommer att bli allmänt tillgänglig i Veeam Backup & Replication 6.5, som planeras lanseras under Q4 2012. Funktionen kommer att vara kostnadsfri och ingå i alla versioner av Veeam Backup & Replication, inklusive Veeam Backup Free Edition. För att få reda på mer, besök: XX .

Ta kontakt med Veeam:

Nyhets-RSS: http://feeds.feedburner.com/VeeamNews

Om Veeam Software

Veeam® Software utvecklar innovativa lösningar för säkerhetskopiering för VMware och Hyper-V samt virtualiseringshantering. Veeam Backup & Replication™ är den allra främsta VM Backup-lösningen. Veeam ONE™ är en ensam lösning för realtidsövervakning, resursoptimering och hanteringsrapportering för VMware och Hyper-V. Veeam Management Pack™ (MP) och Smart Plug-in™ (SPI) utökar företagets övervakning till VMware med hjälp av Microsoft System Center and HP Operations Manager. Veeam tillhandahåller även gratis virtualiseringsverktyg. Få reda på mer genom att besöka http://www.veeam.com/.

1Gartner, The Future of Backup May Not Be Backup, Dave Russell, den 22 september 2011

Angivna webblänkar i detta meddelande: